شما اینجا هستید

خبر خوب اقتصادی » افزایش ۱۴ درصدی تولید فولاد ایران علی رغم محدودیت‌های کرونا/ کاهش ۶ درصدی تولید در جهان

به گزارش سرای امید،انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه مارس ۲۰۲۰ (ماه گذشته میلادی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۴٫۱ درصدی روبرو شده و به ۲٫۲۵۰میلیون تن رسیده است. این رقم برای ماه مارس سال گذشته میلادی ۱٫۹۷۳ میلیون تن بوده است.

به گزارش فارس، این درحالی است که از دسامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون که آوریل ۲۰۲۰ است، جهان با شیوع گسترده بیماری به نام کووید ۱۹ مواجه شده است که به طور گسترده صنایع، کارخانه ها و تقریبا تمامی کشورها را در تعطیلی فرو برده است.

بسیاری از کشورها محدودیت های زیادی برای جلوگیری از شیوع این بیماری اعمال کرده و مردم در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

بسیاری از تحلیلگران و نهادهای بین‌المللی از رکود بی‌سابقه جهان خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، علی رغم رشد تولید فولاد ایران، تولید فولاد جهان در ماه مارس ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است و به ۱۴۷٫۰۵۴ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد در جهان در سه ماه نخست امسال کاهش ۱٫۴ درصدی داشته و به ۴۴۳٫۰۳۰ میلیون تن رسیده است.

در عین حال، تولید فولاد در اکثر کشورهای اروپایی نسبت به مارس ۲۰۱۹ به شدت کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، فولاد فرانسه منفی ۱۳٫۲، آلمان منفی ۲۰٫۹، یونان منفی ۳۳٫۳، ایتالیا منفی ۴۰٫۲، اسپانیا منفی ۱۴٫۶ اعلام شده است.

تولید فولاد ایران در ۳ ماه نخست امسال به ۶٫۷۵۰ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳٫۲ درصد رشد داشته است. ایران در ۳ ماه نخست سال گذشته ۵٫۹۶۱ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

بر اساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد چین ۱٫۷ درصد، هند ۱۳٫۹ درصد و ژاپن ۹٫۷ درصد افت کرده است. تولید فولاد امریکا نیز کاهش ۶ درصدی را ثبت کرده است.

ایران در ماه مارس ۲۰۲۰ بیشتری افزایش تولید را در میان ده کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به خود اختصاص داده است. به جز ایران، ترکیه افزایش ۴ درصدی داشته و باقی کشورها یعنی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان و برزیل کاهش تولید داشته‌اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب