شما اینجا هستید

شهر خوب » بی خانمان و چادر خواب در بهشت زهرا نداریم/خروج ۱۵۰۰کودک کار پایتخت از چرخه تکدی گری و دستفروشی
گروه : شهر خوب

به گزارش سرای امید، مراسم افتتاح پایگاه خدمات اجتماعی شهرداری تهران در بهشت زهرا(س) با حضور دکتر احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، جواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س)، جمعی از مدیران شهری و مادر شهید ولی‌الله اندامی برگزار شد.

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه پس از راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی شهرداری تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) در مدتی کمتر از یک سال شاهد راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی شهرداری تهران در بهشت زهرا (س) هستیم، گفت: با افتتاح پایگاه خدمات اجتماعی شهرداری در بهشت زهرا (س)، تعداد پایگاه های اجتماعی تهران در مدت زمان کمتر از دو سال در پایتخت از ۵ پایگاه به ۲۸ پایگاه افزایش یافتند و تا پایان سال نیز ۲ پایگاه دیگر راه اندازی می شود. اهتمام صورت گرفته حاکی از آن است که به پیشگیری از آسیب های اجتماعی قائل به اهمیت هستیم.

وی وجود ۲۵هزار معتاد متجاهر، ۱۰هزار کودک کار و همچنین افزایش گسترده حضور متکدیان و افراد بی خانمان در محدوده بهشت زهرا (س) تا دو سال گذشته را نتیجه اعتقاد به تفکر “توسعه پایدار” دانست و افزود: ریشه آسیب های اجتماعی را باید در تفکر غلط و پوشالی “توسعه پایدار” و تاکید بر فرهنگ و گفتمان لیبرال و نئولیبرال جستجو کنیم.

دکتر احمدی صدر با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۲، دو هزار معتاد متجاهر در تهران وجود داشته، اما با عمل به تفکرات مبتنی بر توسعه پایدار که من اسمش را توسعه بیمار می گذارم تعداد معتادین متجاهر در سال ۱۴۰۰ تا به امروز به ۲۵هزار نفر افزایش یافته، تصریح کرد: ما خدمتگزار تمام بی خانمان ها و معتادین متجاهر هستیم و امروز با افتخار می گوییم در بهشت زهرا (س) بی خانمان و چادر خواب نداریم و این اتفاقات در این دو سال اخیر رخ داده است. به محض اینکه گشت های ما آسیب های اجتماعی را مشاهده کنند به پایگاه های خدمات اجتماعی منتقل می کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی تصریح کرد: در هشت ماه گذشته ۵هزار نفر به ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر در کلان شهر تهران افزوده شده ،بیش از ۳۴ مدرسه استعدادیابی برای کودکان کار اختصاص یافته، بیش از ۲۸ پایگاه خدمات اجتماعی راه اندازی شده است. ضمن آنکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ کودک کار در یکسال گذشته از چرخه تکدی گری و دستفروشی خارج شده و به آغوش خانواده های خود بازگشته اند و این افتخار ماست، اما باید ریشه های معضلات آسیب های اجتماعی را درست کرد و گفتمان اصیل و اخلاق محور را توسعه دهیم تا شاهد آسیب های اجتماعی نباشیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی تاکید کرد: پایگاه های خدمات اجتماعی شهرداری تهران ثمراتی داشته که مدیون نگاه جهادی، انقلابی، ارزشمند و اخلاق مدار دکتر زاکانی شهردار تهران است و ما امیدواریم با اهتمام صورت گرفته روزی را شاهد باشیم که از آسیب های اجتماعی در سطح کلان شهر تهران و به ویژه در سطح بهشت زهرا (س) اثری نبینیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در ادامه این مراسم مهندس جواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) نیز گفت: با توجه به وظیفه ای که از بعد مسئولیت اجتماعی بر عهده سازمان بهشت زهرا(س) است ما نمی توانیم نسبت به محدوده جغرافیایی و انسانی خود و انواع آسیب‌های اجتماعی که محیط آرامستان را برای زائران و خانواده‌های متوفیان نامناسب می‌کند بی‌تفاوت باشیم. به همین دلیل خوشحالیم که دومین پایگاه خدمات اجتماعی مستقر در بهشت زهرا (س) افتتاح شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب