شما اینجا هستید

اسلایدر » آمادگی هلال احمر برای تامین کمبود اقلام دارویی/افزایش ۳۰ درصدی تامین داروها

به گزارش سرای امید، پیرحسین کولیوند روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه نوسازی و بهسازی داروخانه شبانه روزی هلال احمر اظهار داشت: پیش از این فضای فیزیکی داروخانه خوب نبود و با بازسازی صورت گرفته می توان خدمات بیشتر و بهتری به بیماران ارایه داد.

وی با بیان اینکه در روزهای تعطیل هم دسترسی به داروهای تخصصی در این داروخانه امکان پذیر است، گفت: حق مردم ارائه بهترین خدمات است و باید کرامت آنها حفظ و کیفیت خدمات افزایش می‌یافت.

کولیوند همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسشی مبنی بر اینکه آیا توانایی واردات و تأمین هر داروی درخواستی سازمان غذا و دارو از سوی هلال احمر وجود دارد، گفت: در صورت کمبود هر دارویی اگر به این جمعیت اعلام شود، برای واردات آن اقدام می کنیم.

علیرضا عسگری مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر نیز در این آیین با بیان اینکه پروژه نوسازی و بهسازی داروخانه هلال احمر سه ماه به طول انجامید تا خدمات بهتر و گسترده‌تر ارائه شود زیرا ۲۰ سال بود این داروخانه بهسازی نشده بود و حتی به لحاظ تهویه و سیستم گرمایشی و سرمایشی مشکل داشت.

وی با اشاره به اینکه داروهای خاص و پیوندی در این داروخانه که اکنون شبانه روزی شده، موجود است، گفت: با همه بیمه‌ها هم قرار داریم و حداقل ۳۰ درصد میزان داروها افزایش و تعداد باجه‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر شده است.

عسکری با بیان اینکه دوره انتظار بیمار برای دریافت دارو حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: سازمان تدارکات ۲ داروخانه در خیابان شهید قرنی و تهرانپارس دارد ضمن آنکه ۳۷ داروخانه هم معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر در اختیار دارد که تعدادی از آنها شبانه روزی است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر و ۵۰۰ میلیارد تومان (نیم همت) هم از دانشگاه‌های علوم پزشکی مطالبه داریم اما با این وجود به ارایه خدمات به مردم ادامه می دهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب