شما اینجا هستید

اسلایدر » نقش ویژه گروه های جهادی در الگوسازی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان

به گزارش سرای امید، احمد احمدی صدر با اشاره به برگزاری سی و هفت جلسه کارشناسی قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران که شامل ساماندهی کودکان کار و خیابان نیز بوده است، گفت: به منظور اجرای طرح های ساماندهی کودکان کار و خیابان، جلسات متعددی با بیش از ۴۰ گروه جهادی و ۵۰ گروه از NGO های تخصصی برگزار کردیم تا نقطه نظرات مهم و اثرگذار این کارشناسان را برای رسیدن به یک الگوی منسجم و قابل اجرا مورد ارزیابی و جمع بندی قرار دهیم.

وی بر نقش پر رنگ و اثرگذار گروه های جهادی و NGO ها در برنامه ریزی دقیق و منسجم و الگوسازی روند ساماندهی کودکان کار و خیابان تأکید کرد.

دبیر قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران افزود: با برگزاری ساعت ها جلسات کارشناسی و تخصصی، طرح ها و ایده های بسیار خوبی از گروه های جهادی و فعالین این حوزه جمع آوری کردیم که ماحصل این گزارش ها در قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران منجر به تهیه یک الگوی مناسب شود. بر اساس همین اقدامات نیز کار اجرایی را شروع کردیم و در قرارگاه اجتماعی شهر تهران با جدیت و هم افزایی سایر نهادها پیگیر امور هستیم تا در قالب سه برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوانیم به الگوی منسجم اجرایی دست یابیم.

احمدی صدر تصریح کرد: در برنامه ریزی کوتاه مدت سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در نظر داریم در مرحله نخست اقداماتی در زمینه ساماندهی کودکان کار انجام دهیم که تغییر چهره شهر محسوس شود. قطعا پس از اجرای مرحله اول این طرح که با همکاری سایر نهادها انجام می شود، وارد مرحله دوم و سوم می شویم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی خاطر نشان کرد: همانطور که پیش از این اعلام شد، از ۷۰۰۰ کودک شناسایی شده از سوی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی و اجرای طرح ساماندهی این گروه در ۳۴ مرکز پویاشهر، خوشبختانه توانستیم حدود یک هزار و ۶۰۰ کودک کار را از چرخه آسیب های اجتماعی خارج کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، وی در پایان تأکید کرد: رصد دقیق ۹۲ نقطه از پایتخت که محل فعالیت کودکان کار و خیابان است نیز به صورت مستمر انجام می شود تا همزمان با اجرای طرح سه مرحله ای ساماندهی کودکان کار و خیابان، به نتایج مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب