شما اینجا هستید

اسلایدر » جمع‌آوری بیش از ۹ میلیارد تومان برای آزادی مادران و زنان زندانی

به گزارش سرای امید، پنجمین دوره پویش آزادی مادران زندانی جرائم غیرعمد شب گذشته در برج آزادی به همت شهرداری منطقه ۵ برگزار شد.

در این مراسم جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان فوتبال، پیشکسوتان کشتی و خیرین حضور داشتند.

زهرا سعیدی، محمد فیلی، نادر فریادشیران، سید جلال حسینی، اسماعیل خلج، فریبا کوثری، محسن خلیلی، محمد نوازی، سید هادی طباطبایی، محمد برزگر، فرهاد کاظمی، اردلان آشتیانی، اسماعیل هلالی، محمد انصاری و ابراهیم شکوری ازجمله هنرمندان و ورزشکاران حاضر در این مراسم بودند.

همچنین اجرای این برنامه توسط سید جواد هاشمی انجام شد.

در این مراسم علاوه بر حضور خیرین و هنرمندان و پیشکسوتان، نمایندگانی از دستگاه قضا و سازمان امور زندان‌ها حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سید جواد هاشمی؛ مجری برنامه به پنجمین پویش آزادی مادران زندانی جرائم غیر عمد اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله با مشارکت خیرین، امسال بتوانیم رکورد مبالغ جمع‌آوری شده در گذشته را در پنجمین پویش آزادی مادران زندانی جرائم غیرعمد بشکنیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این مراسم، احسان شریفی؛ شهردار منطقه ۵ اظهار کرد: فضای خوبی را در این پوش شاهد بودیم و یکی از موضوعات جالب مراسم اهدای انگشتری از سوی یکی از همسران شهدای مدافع حرم در گلریزان بود که  این همسر شهید خودش انگشتر را از مقام معظم رهبری هدیه گرفته بود و این انگشتر توسط یکی از خیرین با مبلغ قابل توجهی (۵۵۰ میلیون تومان) خریداری شد و با این مشارکت‌ها توسط خیرین امیدواریم خبرهای خوشی را برای مادران زندانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در چهارمین دوره پویش ازادی مادران زندانی جرائم غیرعمد ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان برای آزادی و حمایت از مادران زندانی جمع‌آوری شده بود، گفت: در مجموع در ۴ دوره از برگزاری این پویش ۱۹۰ نفر از زنان و مادران آزاد شده بودند که پیش‌بینی می‌شود که در این دوره بیش از مجموع ادوار گذشته کمک خیرین را داشته باشیم.

شریفی با اشاره به بخش‌هایی که در کنار کمک‌های خیرین برای آزادی مادران زندانی اتفاق می‌افتد اشاره کرد و افزود: وقتی مدیران سازمان زندان‌ها و دادستانی دستشان باز باشد می‌توانند رضایت طلبکاران مادران زندانی را بگیرند و مبلغی هم دادستانی و نهاد قوه قضائیه کمک می‌کند و با این بخش‌ها گاهی اوقات تا ۳ برابر رقمی که یک خیر کمک می‌کند برای آزادی یک زندانی پرداخت می‌شود.

شهردار منطقه ۵ در پاسخ به این پرسش که چه مادرانی شامل این پویش می‌شوند گفت: مادرانی که به تشخیص قضات خاص رسیدگی به پرونده‌ها بدهی‌های مالی و بانکی دارند و کسانی که آزادی آنها موجب آسایش خانواده‌ها می‌شود و در بند بودنشان ممکن است آسیب‌های زیادی به بنیان خانواده‌ها وارد بکند. ضمن اینکه گروه‌هایی در اولویت هستند که هم پدر و هم مادر در زندان هستند و حداقل باید یکی از ستون‌های خانواده به خانه برگردد.

به گزارش تسنیم، اسماعیل جمیاری؛ معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران نیز در این مراسم گفت: در کنار مراقبت از زندانیان برای بازسازی شخصیت و بازپروری و بازاجتماعی زندانیان اقدامات تربیتی مختلفی را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اقدامات و خدمات حمایتی برای بعد از خروج از زندان نیز انجام می‌شود همچنین کمک به خانواده زندانیان نیز صورت می‌پذیرد و ستاد دیه نیز برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برنامه‌هایی را با کمک خیرین و سمن‌های فعال انجام می‌دهد.

در پنجمین پویش آزادی مادران زندانی جرائم غیرعمد، ۹۶۳۷۵۰۰۰۰۰ تومان جمع‌آوری شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب