شما اینجا هستید

اسلایدر » قیمت میوه‌های پاییزه در بازار‌ کاهش یافت

به گزارش سرای امید، در حالی که در اواسط ماه دوم پاییز هستیم، میوه‌های پاییزه فراوان در بازار عرضه می‌شود و قیمت آن نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی است به حدی که علاوه بر انباشت انواع میوه در مغازه ها، در کنار برخی خیابان‌ها دهها وانت به فاصله از یکدیگر میوه فروشی می‌کنند به هر حال این روزها رونق و فراوانی بازار میوه‌های پاییزه است.

انار، خرمالو، انگور، سیب، پرتقال و نارنگی در بازار بسیار زیاد و با قیمت‌های مناسب تری نسبت به بقیه میوه‌ها عرضه می‌شوند، میانگین قیمت انار در محدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، انگور ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و پرتقال و نارنگی هم محدوده ۲۰ هزار تومان است. البته می‌توان در مراکز عمده فروشی، با قیمت‌های مناسب تری هم خریداری کرد.

برخی معتقدند این قیمت‌ها برای طبقه متوسط جامعه گران است اما در مقابل تولیدکنندگان هم از بالا بودن هزینه‌های تولید می‌گویند که حاشیه سودشان را کم کرده است.

ابراهیم مرادزاده کارشناس کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت:‌ « میوه نسبت به قیمت‌های برخی تنقلات بازار، قیمت‌های بسیار پایین تری د ارد در عین حال ارزش غذایی بسیار بالاتر و بر سلامتی هم تاثیرش بیشتر است.»

میدان مرکزی میوه و تره بار در جنوب تهران در منطقه آزادگان است که میوه‌ها از استان‌های کشور به این مکان سرازیر می‌شود و مغازه داران خریداری می‌کنند البته مردم هم می‌توانند خریداری کنند، محصولات در اینجا عمده فروشی است و حداقل ۳۰ درصد پایین تر از نرخ بازار است.

بر اساس مصوبه اتحادیه فروشندگان میوه، مغازه داران تا ۳۰ درصد می‌توانند به این قیمت‌ها اضافه کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب