شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » اهدای بیش از ۱۳۸ هزار واحد خون در فرورین امسال در کشور

به گزارش سرای امید، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: در فروردین ماه امسال ۱۳۸ هزار و ۴۶۵ واحد خون در سراسر کشور اهدا شد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در فروردین ماه مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: استان‌های بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بیشترین میزان رشد اهدای خون را در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

حاجی بیگی یادآور شد: در فروردین ماه امسال بانوان استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان استقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته‌اند؛ به طوری که شاهد رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل  بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه  در فروردین  امسال رشد ۲٫۲ درصدی شاخص اهدای خون بانوان را در کل کشور داشته‌ایم،گفت: بیشترین میزان اهدای خون در کشور، گروه خونی O مثبت  با ۳۵ درصد بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه کمترین میزان اهدای خون، گروه خونی AB منفی با یک درصد بوده است، بیان داشت: در فروردین ماه امسال ۱۷۷ هزار و  ۶۳ نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۴۶۵ واحد خون اهدا شده است  و همچنین از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۰۵  نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

حاجی بیگی متذکر شد: در فروردین ماه ۲۶۸ هزار و ۹۹۰ واحد خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب