شما اینجا هستید

اسلایدر » عزم دولت سیزدهم برای بکارگیری نخبگان/صدور مجوز جذب بیش از پنج هزار نخبه

به گزارش سرای امید،«علیرضا علیخان زاده» روز دوشنبه در نخستین دوره آموزشی ارزیابی و جذب نخبگان در وزارت جهاد کشاورزی که بعنوان طرح شهید موسوی برای نخبگان جذب شده در این وزارتخانه در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی در حال برگزاری است، افزود: پیش از آغاز سال جاری ۱۰ دستگاه اجرایی درخواست جذب نخبگان را ارایه کردند که یک هزار نفر از این قشر توسط بنیاد نخبگان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در نهایت برای ۴۰۰ نفر دوره های آموزشی جذب و بکارگیری برگزار شد، اظهار کرد:‌هم اکنون فرایند جذب این نخبگان برای حضور در دستگاه هایی همچون وزارتخانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و سازمان بنادر در حال نهایی شد.

وی گفت: برای سال جاری نیز شرایط تسهیل شده و دولت عزم خود را جزم کرده که در همین راستا ۶۳ دستگاه اجرایی اعلام آمادگی کرده و مجوزشان در حال صادر شدن است و به زودی فراخوان بنیاد ملی نخبگان در سایت این بنیاد بارگذاری می شود تا نخبگان درخواست خود را ارایه کرده و از سوی این بنیاد مورد ارزیابی قرار گیرند.

اعتبار مورد نیاز برای جذب نخبگان تامین شده است

علیخان زاده بر عزم جدی دولت و اهتمام بنیاد ملی نخبگان برای بکارگیری نخبگان در بدنه دولت اشاره کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز جذب این افراد طبق قانون بودجه تامین شده و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سازمان امور اداری و استخدامی کشور از حدود ۶ ماه گذشته ۱۶۰ مجوز استخدامی برای دستگاه های مختلف صادر شده، اظهار کرد: آزمون در این دستگاه ها در حال برگزاری است زیرا بر اساس دستورالعمل های جدید آزمون های استخدامی از حالت متمرکز خارج شده و هر دستگاهی به صورت مجزا می تواند این آزمون ها را برگزار کند.

رییس امور جذب، به کارگیری و رشد سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز ۲۵ هزار نفری، برای آزمون دبیری وزارت آموزش و پرورش مجوز جذب بیش از ۲۸ هزار نفر را صادر کرده ایم ضمن اینکه برای ایثارگران نیز طبق بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم حدود ۳۰ هزار مجوز را برای دستگاه های مختلف آماده کرده ایم که در فصل تابستان آزمون آن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تنها گروهی را که سازمان امور اداری و استخدامی کشور به صورت مجزا پیگیر جذب آن ها هست جمع نخبگان جامعه هستند، افزود: در نظام حکمرانی و در اداره کشور هر کشوری فرهنگ خود را برای اداره مجموعه خود دارد که در حکمرانی جمهوری اسلامی مولفه های قدرت و پیشران تفاوت هایی داریم که در اندیشه امام راحل نیز آمده که علاوه بر دولتمردان نهادهای مردمی متعهد هر جامعه اعم از اساتید، قشر زنان، فرهنگیان، شاعران و نخبگان در این حکمرانی نقش دارند.

علیخان زاده به دیدارهای مقام معظم رهبری با اقشار مختلف جامعه از جمله نخبگان به دلیل خاص بودن آن ها که هر ساله به صورت جداگانه و مرتب انجام می شود اشاره و اظهار کرد: نخبگی را نباید ارزان فروخت زیرا شما نخبگان جریان پیشران کشور هستید و نباید فقط به استخدام در یک دستگاه اجرایی راضی شوید.

نخبگان موتور کشور را روشن می کنند

رییس امور جذب، به کارگیری و رشد سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نخبگان افراد قلیله ای هستند که موتور و جریان کشور را روشن کرده و به جلو می برند، گفت: شما نخبگان باید باری را از روی دوش کشور بردارید زیرا عرصه اثرگذاری در نظام اداری یک عرصه جنگ است که لباس جدیدی را به تن می کنید تا مبارزه کرده و لکوموتیو پیشرفت کشور را به راه بیاندازید.

کارگاه آموزشی نخبگان جدید استخدام شده در وزارت جهاد کشاورزی از امروز به مدت ۱۰ روز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)‌وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز در حال برگزاری است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب