شما اینجا هستید

اسلایدر » ایران در ۲۹ قلم راهبردی صنعت گاز به خودکفایی رسید/ وابستگی به خارج قطع ‌شد

به گزارش سرای امید، محسن مظلوم فارسی‌باف ظهر امروز در حاشیه امضای قرارداد ساخت ۱۰ نمونه صنعتی بوسنج گاز طبیعی با یک شرکت فناور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهارداشت:تا پایان سال تولید اقلام راهبردی آغاز می‌شود و طی یک فرآیند سه ساله تمامی ۲۹ قلم راهبردی وارد مرحله تولید می‌شوند.

وی افزود:ارز بری این اقلام با قیمت پارسال ۲۵۰ میلیون یورو بوده و ساخت داخلی آن‌ها، صرفه جویی ارزی و توسعه مهارت‌های علمی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: از سال ۹۸  مباحث مرتبط با فناوری‌های راهبردی و چالش‌های این حوزه در صنعت گاز بررسی و شناسایی شد و در سه بخش پالایش، انتقال و توزیع متمرکز شدیم و با این اقدام ۲۹ قلم راهبردی صنعت گاز را که بیشتر مختص پالایش است را شناسایی کردیم.

وی خاظرنشان کرد:  تولید نمونه آزمایشگاهی دستگاه بوسنج گاز طبیعی در حال حاضر در انحصار آمریکاست و با ساخت آن در داخل، وابستگی به خارج قطع می‌شود و علاوه بر استفاده داخلی امکان صادرات آن هم وجود خواهد داشت.

مظلوم فارسی باف با بیان اینکه خودکفایی را درقالب ساخت یک قطعه معمولی نمی‌بینیم ‌و قطعات با تکنولوژی بالا و راهبردی را مورد توجه قرار داده‌ایم تا طی حداکثر سه سال از طریق مجموعه دانش بنیان و فناور به توسعه کامل خواهیم رسید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب