شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » ایران جزو پنج کشور تولیدکننده کیت‌های ژنتیک در جهان

به گزارش سرای امید، مسعود قادی پاشا صبح امروز در آیین و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه فعالیت در پزشکی قانونی مستلزم انجام کار کارشناسی است به تشریح چهار بخش معاینات، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون پزشکی قانونی پرداخت و عنوان کرد: سالی ۲ میلیون پرونده برای کارشناسی وارد مجموعه پزشکی قانونی کشور می‌شود که ۷۰ هزار پرونده فوتی، ۶۰ هزار پرونده در آزمایشگاه و موارد دیگر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۳۱ استان آزمایشگاه سم‌شناسی فعال است و دو استان نیز به زودی آزمایشگاه سم‌شناسی خود را تکمیل می‌کنند به ۱۰ قطب پزشکی قانونی در کشور اشاره کرد و افزود: فعالیت حوزه بانک ژنتیک خوب بوده و تا امروز ۱۹۰ هزار نمونه را در بانک ژنتیک داشتیم.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه تا امروز با بانک ژنتیک ۲۰۰ پرونده تطبیق داده شده و ۲۰ پرونده کشف شده است خاطرنشان کرد: امیدوارم هر پروفایلی در نیروی انتظامی است در بانک ژنتیک قرار گیرد چراکه در کشف جرم کمک بسیار خوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما قبلا واردکننده کیت‌های ژنتیک بودیم که با تحریم‌های ظالمانه غرب وارد کشور نشد افزود: با سیاست قوه قضائیه و پزشکی قانونی و با تمرکز بر «ما می‌توانیم» امروز تمام کیت‌های ژنتیک در سازمان تولید می‌شود به طوری که ایران جزو پنج کشور تولیدکننده کیت‌های ژنتیک در جهان شناخته شده است.

قادی‌پاشا با اشاره به اینکه در برخی آیتم‌ها کیفیت کیت‌های ایران از کیت‌های ژنتیک خارجی بهتر است گفت: امروز از صادرات ۷۰ درصد مواد مصرفی بخش ژنتیک مبرا شدیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۳۰ درصد واردات را هم تولید کنیم و با خودکفایی بتوانیم به زودی صادرات داشته باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان نیز با بیان اینکه امیدواریم مسئولان ما را کمک کنند تا اقدامات را به سرانجام برسانیم اظهار کرد: سیاست سازمان این است که به روز باشیم و از لحاظ علمی عقب نمانیم که ما در این راستا قدم برخواهیم داشت.

محمد مالمیر با بیان اینکه کمبود پزشک در شهرستان‌ها ما را آزار می‌دهد گفت: با برگزاری آزمون‌های مختلف متاسفانه جذب خاصی صورت نگرفته که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی کمک کند تا شهرستان‌ها را بتوانیم از وجود پزشک پوشش دهیم.

در پایان از زحمات آرتین کمالی؛ مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان همدان قدردانی و محمد مالمیر به عنوان مدیرکل معرفی شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب