شما اینجا هستید

اسلایدر » دسترسی پایدار به آنتی‌بیوتیک کودکان تا هفته آینده

به گزارش سرای امید، دکتر سجاد اسماعیلی  درباره برخی کمبودهای مقطعی ایجاد شده در اقلام دارویی نظیر آنتی بیوتیک کودکان و همچنین سرم‌های تزریقی، ضمن تاکید بر اینکه «کمبود» به معنای «عدم تامین» نبوده است، توضیح داد: مبحث کمبود آنتی بیوتیک کودکان، موضوعی است که از حدود ۱۰ روز گذشته مطرح است و اقدامات لازم برای دسترسی به آن نیز انجام شده است.

تولید ۱۷ میلیون عدد شربت آنتی‌بیوتیک کودکان در نیمه اول امسال

مصرف خارج از عرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور

وی تاکید کرد: البته «کمبود» به معنای «عدم تامین» نیست؛ چراکه در نیمه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷ میلیون عدد شربت آنتی بیوتیک کودکان تولید شده است؛ رقمی معادل کل سال ۱۴۰۰. بنابراین با افزایش بی رویه مصرف این آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور مواجه شدیم؛ به طوری که مبتلایان سرماخوردگی یا کرونا که به صورت سرپایی مداوا می‌شدند، با وجود آنکه نیازی به آنتی‌بیوتیک ندارند اما، عمدتا برای این گروه بیماران آنتی بیوتیک تجویز شده و همین موضوع سبب شده تا در این گروه از داروها مصرف خارج از عرف داشته باشیم. بر همین اساس مجددا تاکید می‌شود که کمبود به معنای عدم تامین نبوده است.

فعالیت سه شیفت تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک کودکان

مشاور رییس سازمان غذا و دارو درباره اقدامات انجام شده در جهت دسترسی سریع‌تر به آنتی‌بیوتیک‌های کودکان گفت: جلسات متعددی با شرکت‌های تولید کننده برگزار و برنامه تولید آنها اخذ و مجددا تعهد گرفته شده تا طبق زمان‌بندی، تولید را در سریع‌ترین زمان انجام و دارو را به بازار برسانند. بر همین اساس هم تولید کنندگان شربت‌های آنتی بیوتیک کودکان به صورت سه شیفت فعالند تا دارو در سریع‌ترین زمان به داروخانه‌ها برسد. محصولات تولیدی فعلی هم به سرعت توزیع می‌شود و به داروخانه‌ها می رسد.

واردات اولین محموله آنتی بیوتیک تا آخر هفته

اسماعیلی به اقدامات انجام شده برای واردات آنتی بیوتیک‌های کودکان نیز اشاره کرد و گفت: در کنار بحث تولید و به جهت دسترسی سریع‌تر، برای واردات نیز اقدام شده است و تا آخر هفته محموله شربت‌های آنتی بیوتیک کودکان وارد کشور می‌شود و توزیع آن نیز از اوایل هفته آینده شروع می‌شود. بر این اساس به دنبال اقداماتی که صورت گرفته امیدواریم تا اوایل هفته آینده دسترسی به شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان در کشور پایدار شود.

رفع کمبود آنتی‌بیوتیک کودکان تا هفته آینده

وی به دستور رییس جمهور درباره رفع کمبودهای دارویی اشاره کرد و گفت: به دنبال دستور رییس جمهور محترم نیز اقدامات با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود و مشکل آنتی بیوتیک کودکان هفته آینده رفع خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب