شما اینجا هستید

اسلایدر » ناهید کیانی:طلا میراث من است

به گزارش سرای امید، حذف، حذف و حذف؛ اینها تنها اخباری بودند که از باکو، محل برگزاری بیست‌وششمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان به ایران مخابره می‌شد. ۸تکواندوکار مرد و ۷تکواندوکار زن، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که در مجموع موفق به کسب ۳مدال شدند؛ یک طلا و ۲برنز. تنها مدال طلای تیم را ناهید کیانی به دست آورد و نخستین تکواندوکار زن ایرانی شد که در مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا می‌رسد. طلای کیانی در حالی به‌دست آمد که تکواندوی ایران در ۹سال گذشته حسرت سکوی اول جهان را داشت.

  نمایش کم‌رمق مردان
سهم مردان تکواندوکار ایران در این رقابت‌ها فقط ۲مدال برنز بود. حذف ۶تکواندوکار مرد از گردونه رقابت‌های جهانی در فاصله زمانی یک‌سال مانده به المپیک پاریس اصلا خبر خوبی برای ورزش ایران نیست. در مسابقات جهانی سال گذشته که در مکزیک برگزار شد، تکواندوکاران ایران در مسابقات مردان موفق به کسب ۳مدال برنز شده بودند که هر چند آن نتیجه هم مقبول نبود ولی به‌مراتب بهتر از نتایج امسال در باکو بود. تیم مردان ایران در پایان این رقابت‌ها در جایگاه دوازدهم قرار گرفت. تیم کره‌جنوبی با ۳طلا و یک نقره قهرمان شد، کرواسی با یک طلا، یک نقره و یک برنز دوم شد و ترکیه با یک طلا و ۲برنز در رده سوم جهان جای گرفت.

  پرش با طلای کیانی
تیم ایران با ۷تکواندوکار در مسابقات زنان حاضر بود که در روز پایانی با نمایش منحصربه‌فرد ناهید کیانی موفق شد یک مدال تاریخی بگیرد. کیانی هم نخستین مدال طلای جهانی تاریخ تکواندوی زنان ایران را گرفت و هم ایران را به تک مدال طلای این مسابقات رساند. با عملکرد درخشان او زنان تکواندوکار ایران که ۶حذفی داشتند، در جایگاه پنجمی جهان قرار گرفتند. تیم ترکیه با ۲طلا و یک نقره قهرمان شد، فرانسه با ۲طلا دوم و کرواسی با ۲طلا و یک برنز، سوم. تیم پناهندگان هم با یک طلا و ۳برنز بالاتر از کرواسی بود اما در رده‌بندی تیمی قرار نگرفت. در مجموع تیمی مردان و زنان، تیم کره‌جنوبی با ۳طلا و یک نقره قهرمان شد، ترکیه با ۳طلا و ۴برنز دوم شد و کرواسی با ۲طلا، یک نقره و ۳برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. تیم ایران هم با یک طلا و ۲برنز ششم شد.

  کیانی: اولین‌ها همیشه دلچسب است
ناهید کیانی تکواندوکار ایران در وزن منفی ۵۳کیلوگرم در باکو کار بزرگی کرد و حالا پس از کسب این مدال ارزشمند می‌گوید: «احساس خیلی خوبی دارم. همیشه کسب نخستین مدال خیلی به آدم می‌چسبد. امیدوارم این موفقیت ادامه‌دار باشد و همه بچه‌ها رسیدن به مدال طلای جهان را تجربه کنند. قطعا مسابقات قهرمانی جهان سطح بالایی دارد. خدا را شکر با تمام توان در این رقابت‌ها حاضر شدم و توانستم در ۵مبارزه به پیروزی برسم و مدال طلا را کسب کنم. همه تلاش من برای موفقیت در المپیک است. امیدوارم به هدفی که دارم برسم.»
قبل از طلای باکو، حضور در المپیک مهم‌ترین اتفاق ورزشی کیانی بود. او در بازی‌های المپیک توکیو نماینده ایران بود که در مبارزه اول شکست خورد و حذف شد. کیانی در بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا مدال برنز گرفت، ۲طلا، یک نقره و ۲برنز هم در مسابقات قهرمانی آسیا دارد.
تکواندوکاران پیش از اعزام به مسابقات جهانی با معضل مثبت شدن دوپینگ ۲ورزشکارشان درگیر شده بودند و این احتمال را می‌دادند که کسی از روی سوءقصد این اقدام را انجام داده است ولی حالا خبر رسیده که تست سایر ملی‌پوشان منفی شده و سناریوی توطئه به کل منتفی است. عدم‌تمرکز پیش از اعزام بدون شک روی کار تکواندوکاران بی‌تأثیر نبوده که نتایج ضعیف باکو رقم خورده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب