شما اینجا هستید

اسلایدر » فعال‌سازی ۵۰ مجموعه ورزشی در پایتخت

به گزارش سرای امید، محمدامین توکلی‌زاده عصر شنبه در پنجاه و چهارمین رویداد امید و افتخار که به افتتاح طرح‌های مناطق یک و ۱۳ اختصاص داشت، اظهار داشت: شورای شهر در سقف دوم بودجه یک هزار میلیارد تومان تصویب کرد که توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی در آن دیده شده است.

وی افزود: در کنار فعال‌سازی مجموعه‌های تعطیل با تاکید شهردار تهران در حوزه‌های مختلف مجموعه‌هایی که قرار بود با احداث آنها یک خدمت انجام شود، چندمنظوره شده و در همه آنها فضای ورزشی نیز دیده شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان در مسابقات قهرمان شهر شرکت کردند و با برگزاری «جشنواره آرمان» این فضا در بخش‌های ورزشی، فرهنگی و ادبی ادامه پیدا می‌کند و به رشد و تعالی شهر کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مورد مجموعه‌های ورزشی شهرداری پیمانکاران حق ندارند مبلغی بالاتر از نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران از شهروندان دریافت کنند و نرخ مصوب در شهرداری از نرخ‌های دولتی پایین‌تر است همچنین برای اقشار خاصی که وظیفه بیشتری نسبت به آنها داریم نیز با تدبیر سازمان ورزش خدمت رسانی ویژه و تخفیف برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

شروع مسابقات قهرمان شهر

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه نگاه مدیریت شهری این است که برای ورزش شهروندان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شود، اعلام کرد: از تیر امسال مسابقات «قهرمان شهر ۲» آغاز و ثبت‌نام آن از ۲۰ اردیبهشت برای ۱۰ رشته ورزشی آقایان و بانوان انجام می‌شود.

حسین اوجاقی اظهار داشت: ۶۰ مجموعه ورزشی غیرفعال و تعطیل وجود داشت که این مراکز مرمت و اکنون به کمتر از ۱۰ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: از ۵۸ سانتیمتر سرانه ورزشی تهران ۳۸ سانتیمتر متعلق به شهرداری است و حتی اگر فضاهای روباز و مجموعه‌های آبی به آن اضافه شود، میزان سرانه به یک متر هم نمی‌رسد؛ در حالی که استاندارد جهانی۲ متر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست گفت: سیاست شورای اسلامی شهر تهران اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و رهاشده است زیرا برخی طرح‌ها در شهر تهران بیش از ۱۵ سال روی زمین مانده و برخی از آنها با ۱۰ درصد کار رها شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ طرح نیمه‌تمام افتتاح شد و باید طرح‌های جدید در این دوره از مدیریت شهری کلنگ‌زنی شود همچنین طرح‌های زمان‌بر خط ۱۰ مترو امسال کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی به ایجاد فضای ورزشی ویژه بانوان در بوستان‌ها اشاره کرد و گفت: سرانه ورزشی بانوان پایین است و باید از طریق ظرفیت بوستان‌ها این سرانه‌ها را ارتقا داد البته با توجه به خانه‌دار بودن بخش عظیمی از بانوان و نیاز آنها به انجام حرکات ورزشی، باید با استفاده از ورزش، فضای خانواده شاداب و سلامت باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب