شما اینجا هستید

اسلایدر » طرح اعطای تسهیلات خرد بدون کارمزد در نیمه نخست آذر رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرای امید، «مهران محرمیان» امروز (دوشنبه) در نشست خبری دهمین همایش سالیانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار داشت: بانکداری الکترونیک جدا از بانک و ارز هوشمند نیست و از این رو خدمت مفید به مشتری ارایه می‌شود.

وی درباره اجرای طرح اعتبارسنجی در نظام بانکی گفت: اعتبار سنجی موضوع مهمی است و با عملیاتی شدن آن در حوزه تسهیلات خرد شاهد روان شدن در پرداخت خواهیم بود، همچنین نگرانی بانک‌ها از نکول رفع می‌شود.

محرمیان تصریح کرد: به بانک‌ها تاکید کردیم تسهیلات خرد را به سمت الکترونیکی شدن ببرند و اعتبارسنجی را در راس امور خود قرار دهند و در این طرح به دنبال ارایه خدمات مورد نیاز مردم هستیم. ‌

وی ادامه‌داد: در روش جدید اعتبارسنجی پوشش اعتبارسنجی از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد می‌رسد؛ همچنین در روش جدید اعتبارسنجی دقت این روش از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد و در روش جدید عواملی همچون جرایم راهنمایی و رانندگی، بدهی بانکی و سه جلد محکومیت بانکی بررسی می‌شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در ادامه گفت: اقدام دیگر بانک مرکزی در بانکداری هوشمند چک الکترونیک است که چند سالی است اجرا می‌شود و چک که پیش از این به سمتی حرکت کرده بود که به سند عادی تبدیل شود. با اجرای قانون، چک به سند مطمئن تبدیل شده و اعتبار یافت و زندانیان چک از ۱۰ نفر در یک روز به یک نفر در سه روز رسیده است.

وی بیان کرد: در قانون جدید چک افراد می توانند به کمک سامانه پیامکی از وضعیت اعتبار صادرکننده چک مطلع شوند.

محرمیان اضافه‌کرد: به دنبال تعیین اعتبار برای صادر کنندگان چک هستیم تا افراد طبق اعتباری که دارند بتوانند چک صادر کنند. اکنون ۱۱ بانک خدمات چک‌های الکترونیک را ارائه می‌دهند. ‌

برخورد با اجرای سلیقه‌ای اعتبارسنجی در شبکه بانکی

وی در پاسخ به سوال ایرنا درباره اجرای سلیقه‌ای اعتبارسنجی در شبکه بانکی، گفت: مرجع اعتبارسنجی در شبکه بانکی یکی است و بانک مرکزی نیز با بانک‌هایی که به صورت سلیقه‌ای عمل کنند برخورد می‌کند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره اقدام دیگر بانک مرکزی در بانکداری هوشمند، توضیح‌داد: سامانه «سیاق» یا همان سامانه یکپارچه احکام قضایی عملیاتی شده است و با عملیاتی شدن این سامانه، فردی که دِین دارد و محکوم شده است بلافاصله پس از صدور حکم وحساب‌ها مسدود می‌شود.

وی درباره اهمیت اصلاح نظام کارمزد نیز اظهار داشت: به دلیل محدودیتی که در بحث سرمایه‌گذاری در نظام‌های پرداخت وجود دارد، اگر اصلاحات لازم در این زمینه انجام نمی‌شود کیفیت ارائه خدمات توسط نظام‌های پرداخت کاهش می‌یافت.

در این جلسه، «پیمان قربانی» رییس پژوهشکده پولی و بانکی اظهار داشت: نظام‌های پرداخت الکترونیک با گسترش خود به مبادلات کمک کرد، اما با پیشرفت بانکداری الکترونیک افق‌های جدیدی روشن کرد و یکی از این موارد بانکداری هوشمند است.

وی تاکید کرد: بانکداری هوشمند در حوزه متعدد خدمت رسانی داشته است که یک نمونه آن واریز یارانه نقدی است.

قربانی گفت: در نظام بانکی عمده محصولات یکسان تعریف می‌شد، اما در حوزه بانکداری هوشمند محصولات را برای افراد مختلف شخصی سازی می‌کنند و تامین مالی به روز و هوشمند می‌شود و این امر در فعالیت‌های اقتصادی نقش قابل توجهی دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب