شما اینجا هستید

اسلایدر » جهان عرب هتک حرمت مجدد قرآن کریم در هلند را محکوم کرد

به گزارش سرای امید، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اقدام یک گروه تندرو در هتک حرمت قرآن کریم در مقابل برخی سفارتخانه‌ها در هلند را به شدت محکوم و تاکید کرد که این اقدامات خصمانه و تحریک آمیز است.

وی از جامعه بین‌المللی خواست که اقدامات فوری و تاثیرگذار در راستای مقابله با این اقدامات اتخاذ کند.

البدیوی گفت: متاسفانه این اقدامات اخیرا به بهانه آزادی بیان تکرار شده و هیچ واکنش واضحی به دنبال نداشت.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین تاکید کرد که کشورهایی که این اتفاقات در داخل آن‌ها رخ می‌دهد فورا باید وارد عمل شوند زیرا مسئولیت قانونی و اخلاقی آن برعهده آن‌ها است.

از سوی دیگر، پارلمان عربی نیز با بیانه ای هتک حرمت مجدد قرآن کریم در هلند را محکوم و تاکید کرد: چنین اقدامات غیرمسئولانه‌ای را که منجر به نفرت و خشونت می شود و صلح و امنیت بی المللی را تهدید می کند، به طور کامل نمی‌پذیرد.

پارلمان عربی همچنین خواستار وضع قوانین بین المللی در راستای احترام به مقدسات دینی و مقابله با خشونت و افراطگرایی شد.

این پارلمان تاکید کرد که پافشاری بر انجام چنین اقدامات غیراخلاقی به طور مستقیم منجر به ایجاد تنش و از بین رفتن احترام متقابل میان ملت‌ها و کشورها می‌شود.

وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای اقدام گروه تندرو در هتک حرمت قرآن کریم در مقابل برخی سفارتخانه‌ها در هلند را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان تاکید کرد: چنین اقداماتی را که پیش از این هم اتفاق افتاده بود بطور کامل نمی پذیریم و این اقدامات با هر توجیهی قابل قبول نیست.

وزارت خارجه عربستان گفت که این اقدامات به وضوح منجر به نفرت‌پراکنی و نژادپرستی می‌شود و به طور مستقیم درتضاد با تلاش‌های بین‌المللی در راستای سازگاری، اعتدال و مقابله با افراطگرایی است.

در این بیانیه آمده است که این اقدامات همچنین منجر به از بین رفتن احترام متقابل میان کشورها و ملت‌ها می شود.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در مقابله برخی سفارتخانه ‌ها در هلند را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که اردن این اقدامات غیرمسئولانه را که منجر به تحریک احساسات مسلمانان در جهان می شود، محکوم می کند.

روز شنبه «ادوین واگنسولد» رئیس یک حزب افراطی نسخه‌ای از قرآن کریم را مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و دانمارک در لاهه پاره کرد.

هتک حرمت به قران کریم طی ماه‌های اخیر در کشورهای اروپایی بارها تکرار شده است و به رغم واکنش‌های اعتراضی کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی همچنان ادامه دارد.

اسلام هراسی و توهین به مقدسات و باورهای مذهبی و اعتقادی مسلمانان در اروپا به رویه‌ای تبدیل شده ا ست و واکنش دولت‌ها و نهادهای کشورهای غربی فقط در حد لفاظی‌ها بوده و حتی برخی دولت‌های غربی آن را آزادی بیان تعبیر کردند و همین امر مجوزی برای ادامه این رفتار شنیع شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب