شما اینجا هستید

اسلایدر » تقدیر دولت سیزدهم از اقدامات سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش سرای امید، در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، سردار «احمد وحیدی» وزیر کشور، سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور، دکتر اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر احمد احمدی صدر رئیس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و استانداران سراسر کشور، فرماندهان و مدیران ارشد کشوری و لشگری، جمعی از رؤسای دستگاه‌ها و سازمان ها، خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر، سفرا و نمایندگان برخی کشورها حضور داشتند.

سردار وحیدی وزیر کشور در ابتدای این همایش که در حاشیه نمایشگاه یک هفته ای “ایمان و امید، تلاش جهادی، ایران مقتدر” با محوریت «دستاوردهای تحولی ستاد مبارزه با موادمخدر» در هفته مبارزه با موادمخدر در سالن شهید شکاری برگزار شد، گفت: مواد مخدر پدیده‌ای است اجتماعی است اما به نظر به عنوان پدیده سیاسی و حتی پدیده اقتصادی هم مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری مسئله مهمی است که بر درمان مقدم است، افزود: این قابل قبول نیست که دنیا می گوید که مبارزه با پولشویی را در قالب معاهده‌ها و کنوانسیون‌ها و اف ای تی اف راه می اندازند اما در عمل می بینیم که برخوردی با مافیا و باندهای قاچاق صورت نمی گیرد و معلوم نیست که این دلارهای قاچاق در کدام بانک‌ها و کدام کشورها رد و بدل و ذخیره می شود این را باید مراجع جهانی رسیدگی کنند.

همچنین سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور با تاکید بر اینکه به دلیل اهمیت مواد مخدر، روزی با عنوان مبارزه با مواد مخدر در ابعاد جهانی تعیین شده است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت مبارزه با موادمخدر، یک هفته اختصاص داده ایم ضمن آنکه تاکنون در این مسیر۴ هزار شهید برای امنیت جهان تقدیم کرده‌ایم.

وی افزود: حقیقت این است که امروز در شرایطی با موضوع مواد مخدر رو به رو هستیم که مافیا به دلیل تجارت پرسودش، تلاش در بروز و ظهور آن در دنیا دارد و همین تجارت پرسود مواد مخدر موید آن است که مبارزه با این جریان مافیایی باید ادامه داشته باشد. ضمن آنکه افزایش مواد مخدر صنعتی نیز زنگ های خطر را بیش از پیش به صدا درآورده و نشان می‌دهد جهان درگیر این معضل خواهد بود.

گفتنی است در ادامه این مراسم سردار «احمد وحیدی» وزیر کشور به همراه جمعی از مقامات لشکری و کشوری با اهداء لوح سپاس، از دکتر احمد احمدی صدر رییس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر، گام های مقتدر این سازمان در مسیر مبارزه با موادمخدر و مددکاری اجتماعی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

شایان ذکر است، همزمان با برگزاری نمایشگاه یک هفته ای «ایمان و امید، تلاش جهادی، ایران مقتدر» با محوریت دستاوردهای تحولی ستاد مبارزه با موادمخدر، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با برپایی غرفه‌، دستاوردهای سازمانی ساماندهی معتادان متجاهر کلانشهر تهران را به نمایش گذاشت.

ایجاد ۵۰۰۰ ظرفیت و ۹مرکز یاور شهر در کمتر از ۸ ماه توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به منظور ساماندهی معتادین متجاهر ماده ۱۶ اعم از بیماران زخم باز، اعصاب و روان، بالای ۶۵ سال و زیر ۱۸ سال، هپاتیت، ایدز و……از جمله اقدامات ویژه شهرداری تهران در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر است.

همچنین طراحی و اجرای الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی ۹ گام توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مراکز نگهداری معتادین متجاهر ماده ۱۶ (یاور شهر) صورت می پذیرد که در سطح کل کشور کم سابقه بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب