شما اینجا هستید

شهر خوب » ایجاد ۵ هزار ظرفیت پذیرش معتاد متجاهر در کمتر از ۸ ماه در ۹ یاورشهر
گروه : شهر خوب

به گزارش سرای امید، پنجمین جلسه مجمع کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرها و بخش های استان تهران در فرهنگسرای بعثت شهرستان ملارد با حضور نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران،  احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارشد حوزه فرهنگی و اجتماعی استان تهران و NGOهای فعال در این حوزه برگزار شد.

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در این مجمع با آرزوی نصرت مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و نابودی استبکار جهانی به ویژه رژیم کودک کش صهیونیستی تاکید کرد: گفتمان سازی سرلوحه اصلی اقدامات ما در مدیریت شهری کنونی است و گفتمان و ادبیات مطرح شده از مبانی اخلاقی، دینی و اسلامی ماست که تحلیل این گفتمان را در فرمایشات مولا علی(ع) و حضرات معصومین و در عصر کنونی از لسان مقام معظم رهبری شنیده ایم و باید در اقدامات مان ساری و جاری کنیم. چرا که یکی از علت های اینکه آسیب های اجتماعی در کشور ما و شهرهای ما افزایش پیدا کرده، عدم توجه به این گفتمان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۶ در حضور همه مسئولان ارشد آسیب های اجتماعی کشور فرمودند که “امروز آسیب های اجتماعی خطرناک ترین مسئله کشور است و جزو عوامل بسیاری موثری است که می تواند کمر نظام و کشور را خم کند.” جمله دومی هم که فرمودند و عمل نشد این بود که ” آسیب دیدگان اجتماعی خانواده ما هستند و به گونه ای به آسیب دیده اجتماعی نگاه کنید که انگار آسیب در خانواده ما اتفاق افتاده است.” سوال اینجاست؛ کدام مسئول این دیدگاه را دارد؟ وقتی حضرت آقا خطاب به یک مسئول می فرماید “دختر فراری در خیابان دختر من است و پسر معتاد متجاهر در خیابان پسر من است” این گفتمان و ادبیات را باید اجرایی کنیم.

احمدی صدر ادامه داد: بعضی ها گفتند معتاد بیمار است و برخی گفتند مجرم است. در مدیریت های شهری گذشته نیز به آنها گفته بودند زباله های اجتماعی. ما زمان سخنرانی مقام معظم رهبری ، در تهران ۵ هزار معتاد داشتیم و در سال ۱۴۰۰ به ۲۵ هزار معتاد رسیدیم و ۵ برابر شد. اینکه چرا افزایش پیدا کرد چون آنها را خانواده خودمان نمی دانیم و دیگری اینکه عدم هم افزایی بین دستگاه ها و نهادها را شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ۱۴ دستگاه اصلی و ۲۸ دستگاه اصلی و فرعی در کشور متولی موضوع معتادین متجاهر هستند.  زاکانی شهردار  تهران قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران را تشکیل دادند و این نهادها در کنار هم قرار گرفتند. ما ۴۵۱ مصوبه در قرارگاه اجتماعی تهران در ظرف حدود ۱۵ ماه داشتیم و ۸۲ درصد آن اتفاق افتاد و اجرایی شد در حالی که پیش از این بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد این مصوبات بین ۶ ماه تا ۶ سال در گلوی ادارات و نهادها مانده بود و انجام نمی شد چون در گیر و دار پیچ و خم های اداری و سلسله مراتب ها مانده بود. این قرارگاه اجتماعی فاصله ها را کم کرد و همه هماهنگی ها در همین قرارگاه رخ  داد و منجر به یک گفتمان سازی شد که اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی برطرف شود باید مدیریت یکپارچه شهری ایجاد شود و این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ داد.

وی ادامه داد: وقتی دکتر زاکانی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در حوزه آسیب های اجتماعی منصوب شدند معنی اش این نیست که شهرداری تهران رئیس شده بلکه بدین معناست که رئیس محترم جمهوری در تهران پای کار آمده تا آسیب های اجتماعی را حل کنند و این گونه هم افزایی به حداکثر رسید.

احمدی صدر ازایجاد ۵ هزار ظرفیت پذیرش معتاد متجاهر را در کمتر از ۸ ماه در ۹ یاورشهر خبرداد واذعان کرد: برای معتادان منع پذیرشی که هیچ دستگاه و نهادی آنها را نمی پذیرفت مراکزی را  ایجاد کردیم و با آغوش باز آنها را پذیرفتیم. معضل دیگری هم بود که معتادان بعد از سم زدایی و رهایی از مراکز بار دیگر به اعتیاد باز می گشتند و ما الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی ۹ گام را طراحی و پیاده کردیم که باید همه مراکز شهرستان های کشور و شهرستان های تهران این ۹ گام را پیاده کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب