شما اینجا هستید

خبر ویژه خوب » راه اندازی گشت‌های شبانه روزی حامی شهر در تهران

به گزارش سرای امید، احمد احمدی‌صدر با اشاره به آغاز فصل سرما و کاهش دما گفت: فرایند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب همچون افراد کارتن‌خواب و بی خانمان، معتادین خیابانی، در راه ماندگان، بیماران روانی سرگردان، معلولین جسمی حرکتی و ذهنی، سالمندان طرد شده از سوی خانواده، کودکان کار خیابان، فرار، زباله‌گرد و….. از سطح شهر و ساماندهی آنان در گفتمان مدیریت جدید شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت و مورد توجه است.

وی افزود: مراکز خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه با متولی‌گری سازمان رفاه ،خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با بهره‌گیری از حداکثر توان، ظرفیت و امکانات خود به صورت شبانه‌روزی نسبت به اجرای طرح های ویژه ساماندهی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اقدام می کند.

احمدی‌صدر تأکید کرد: این طرح در سال‌های گذشته با عنوان “زمستان گرم” اجرایی می شد و امسال قرار است با عنوان “طرح حامی شهر” با شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب دیده و ساماندهی این افراد در مراکز تابعه با هدف سازماندهی امکانات و تجهیزات، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و افزایش سطح تعامل و همکاری بین بخشی عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه شهروندان با توجه به برودت هوا و آغاز بارش‌های پاییزی، در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه موارد را به شماره تلفن ۱۳۷ اعلام کنند اذعان داشت: شهروندان مطمئن باشند که پس از اعلام موارد به شماره تلفن ۱۳۷ گشت‌های فوریت خدمات اجتماعی نسبت به انتقال این افراد به مددسراها قدام می‌کنند.

دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران با بیان این‌که مددسراها به صورت شبانه روزی میزبان افراد بی‌خانمان هستند، اظهار کرد: همچنین گشت‌های فوریت اجتماعی در سطح معابر و پاتوق‌های معتادان به صورت ویژه گشت‌زنی خواهند کرد. گشت‌های حامی شهر همه مناطق۲۲گانه بصورت شبانه روزی فعال و خودروهای ویژه سازمان نیز سطح کلان شهر تهران را پوشش خواهد داد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب