شما اینجا هستید

اسلایدر » ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در منزل درمان می‌شوند

به گزارش سرای امید،قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمام مبتلایان به کرونا ویروس نیاز به بستری در بیمارستان ندارند، گفت: تا زمانی که دچار تنگی نفس نشده‌اید، نیازی به بستری در بیمارستان نیست.

وی با بیان اینکه درمان کرونا ویروس نیز مانند تمام بیماری‌های ویروسی دیگر مراقبت در منزل است، گفت: باید همان اصولی که برای درمان سرماخوردگی رعایت می‌کنیم، اکنون نیز در منزل انجام دهیم.

وی افزود: ۸۰ درصد این بیماری در منزل قابل درمان است. مصرف مسکن برای کاهش درد و تنفس راحت، نوشیدن مایعات فراوان برای جبران آب از دست رفته‌ بدن و شست و شو و تعویض لباس‌ها از مواردی است که در هیچ نقطه‌ای نمی‌توان به خوبی منزل آن‌ها را انجام داد.

وی با اشاره به نظام ارجاع و خدماتی که در این قالب انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند؛ چرا که احتمال ابتلا به بیماری به دلیل آلودگی‌های موجود در محل افزایش می‌یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: گزارشی داشتیم از یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان که نشان می‌داد از هر ۱۰۰ نفری که علائم منطبق با کرونا داشتند، تنها ۲۰ درصد آنها به کرونا مبتلا بودند که آنها نیز حال‌شان خیلی بد نبود. ذکر این نکته نشان می‌دهد مراجعه بی‌دلیل به بیمارستان‌ها می‌تواند بستر بروز بیماری را فراهم کند. همچنین دقت کنید تا زمانی که دچار تنگی نفس نشده‌اید نیازی به بستری در بیمارستان نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب