شما اینجا هستید

اسلایدر » ۵۰۰ اتوبوس جدید در راه پایتخت/ بکارگیری اتوبوسها در مناطق شلوغ

به گزارش سرای امید، سید مناف هاشمی با بیان اینکه  بعد از سالها قرار است امروز ( دوازدهم آبان ) یکصد دستگاه اتوبوس ساخت داخل وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، می‌گوید: این اتوبوس‌ها در نقاطی استفاده می شود که تراکم بالاست و احتمال آلودگی کرونا هم بیشتر است.

 به گفته معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، در حال حاضر قرارداد ۲۵۰ دستگاه (۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس) بسته شده است. در پارت اول ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود و الباقی به این ترتیب به چرخه اضافه می‌شوند.

مناف هاشمی در مورد  ۵۰۰ اتوبوسی که قرار است به ناوگان حمل و نقل پایتخت اضافه شود می‌گوید:  قرار است برای اتوبوس‌ها مناقصه برگزار کنیم و براساس برنامه‌ پیش بینی شده،  ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان می شود. البته این را هم بگویم که حداقل نیازمند یک‌هزار دستگاه اتوبوس هستیم. به شرط اینکه دولت سهم خود را پرداخت کند، می توانیم هزار اتوبوس وارد ناوگان کنیم، چرا که قیمت اتوبوس‌ها از ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان به ۴ تا ۵ میلیارد تومان رسیده است و تامین مالی خرید با قیمت های جدید در توان شهرداری نیست. با این حال امسال تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری پایتخت شود.

پرداخت وام ۷۰ میلیونی به تاکسیران‌ها 

 نوسازی ۱۵ هزار تاکسی و پرداخت وام ۷۰ میلیونی به تاکسیران های پایتخت از دیگر خبرهای خوبی است که  معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مطرح کرده است. مناف هاشمی در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه رانندگان تاکسی توان مالی نوسازی تاکسی‌های خود را ندارند، با بانک کارآفرینی مهر و امید توافق کرده‌ایم که در هر یک از این دو بانک یکصد میلیارد تومان سپرده بگذاریم و آنها هم دو برابر مبلغ سپرده تخصیص دهند و در مجموع با ۶۰۰ میلیارد تومان کار نوسازی ناوگان تاکسیرانی آغاز شود. همچنین قرار است به رانندگان تاکسی ۷۰ میلیون تومان وام با سود ۴ درصد داده شود، البته باید ایران‌خودرو هم توان تولید داشته باشد و دولت نیز حمایت کند. حدود ۱۵ هزار راننده تاکسی ثبت سفارش کرده‌اند و تا کنون برای نوسازی دو هزار دستگاه توافق انجام شده است. البته تأکید می‌کنم ایران ‌خودرو باید به تعهدات  خود عمل کند.

گردآوری:یعقوبعلی حاصلی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب