شما اینجا هستید

اسلایدر » ۱۵ کارگر اخراجی «هفت تپه» از فردا سرکار برمی‌گردند

به گزارش سرای امید، «سه ماه پیش به شما قول داده بودم اگر مالک جدید نیشکر هفت تپه خلع ید نشود، دوباره بین شماها می‌آیم. امروز هم برای همین اینجا هستم تا به قولم عمل کرده باشم.» این، بخشی از حرف‌های نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز در جمع کارگران معترض کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بود. قول و قراری که حدود سه ماه پیش «حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد» با کارگران این مجموعه بزرگ صنعتی داشت، صبح امروز تازه شد.

او که از ابتدای ماجراهای جنجالی اعتراضات کارگران هفت تپه، در وسط ماجرا پیگیر اعتراضات صنفی آنان بود و بارها با معترضان و مسئولان استانی جلسه برگزار کرده بود و حرف‌هایشان را شنیده بود، صبح امروز دوباره به جمع کارگران آمد و دو خبر خوب برایشان داشت. اول، بازگشت ۱۵ کارگر اخراجی هفت تپه از همین فردا به سر کارشان. نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با این جمله‌ها موضوع بازگشت به کار اخراجی‌ها را مطرح کرد:«در این مدت سه ماهه مشکل پرداخت حقوق ها،پرداخت بیمه و بخشی دیگر از مطالبات شما را  پیگیری و حل کردیم و امروز مشکل اخراج ۱۵ کارگر را برطرف کردیم. با پیگیری صورت گرفته و صحبت با مسئولان و مدیران ذی‌ربط این قول را گرفته‌ام که ۱۵ نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه که اخراج شده بودند از فردا رسماً فعالیت دوباره خود را در این شرکت آغاز کنند.»

امام جمعه اهواز، البته این را هم گفت که ماجرای خلع ید مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حال پیگیری است. اما چون هنوز قطعی نشده، او تصمیم گرفته برای دومین بار طی همین چند روز اخیر، به جمع کارگران معترض بیاید که دلشان از پیگیری‌هایش قرص باشد.

کارگران نیشکر هفت تپه، دو سالی می‌شود که پیگیر رفع مشکلاتشان هستند و اعتراض‌های صنفی آنان چند بار به حاشیه و جنجال هم کشیده شده بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب