شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » کودکان کار مدرسه صبح رویش را دریابید

به گزارش سرای امید، موضوع کودکان کار دغدغه بخش زیادی از جامعه است.  صبح رویش اولین مدرسه کودکان کار در ایران است. جایی برای کودکی.

مدرسه ایی واقع درمنطقه۱۲ محله هرندی، خیابان شوش که از سال ۹۴ در قالب موسسه غیر تجاری ثبت شده است و فعالیت خود را آغاز کرده است که مسئولیت خود را در برابر کودکان آسیب اجتماعی، انجام میدهد. هدف این مجموعه بهتر شدن زندگی از نظر رفتاری، اقتصادی،سلامتی وسبک زندگی است.

اکنون مجموعه مدارس صبح رویش با مشکل مالی روبه رو شده است ،به گفته مدیر این مدرسه محمد حسن داوودی در کمپینی به نام # به تنهایی نمیشه، از ۶۱۲ دانش آموزی که در این مدرسه تحصیل میکردند ۱۵۰ نفر به دلیل مشکل مالی با صبح رویش خدا حافظی کردند.

صبح رویش طی سال تحصیلی همواره درحال جذب دانش آموزان جدید است و پیوسته به این دانش آموزان اضافه میشود. متاسفانه امروزه کودکان کار به شدت در معرض خطر قرار دارند آن هم با این شرایط سخت کرونا هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سلامت بسیار آسیب پذیرند. از آنجایی که هزینه سالانه هر فرزند در سال به طور میانگین ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است با انتخاب مبالغ پرداختی به صورت ماهانه حداقل ۵۰ هزار تومان و سالانه هزینه های یک یا چند دانش آموز در مدرسه کودکان کار صبح رویش را تحت پوشش قرار دهید.

تحصیل ۹۷۰ کودک کار آسیب در مراکز صبح رویش که ۱۶۸ دانش آموز دبستان پسرانه،۷۲ دانش آموز متوسطه اول پسرانه، ۱۵۹دانش آموز دخترانه،۵۸ دانش آموز متوسطه اول دخترانه ،۱۱۴ دانش آموز نهضت ،۱۵۵ دانش آموز مدرسه سیار، ۷۷ دانش آموز جوانکده مرکز مهارت آموزی، ۱۶۷ نفر در پرتو صبح رویش خاوران تحصیل میکنند.از ۹۷۰ دانش آموزان، ۷۱۸ نفر مورد حمایت قرارگرفته است و ۲۵۲ نفر نیازمند حمایت هستند یعنی تاکنون ۷۴  درصد مورد حمایت واقع شده اند.

بی تردید بدون توجه کافی به حقوق کودکان و سرمایه گذاری و برنامه ریزی در امر آموزش و بهداشت و ارتقای سطح زندگی آنان امیدی برای دست یابی به دنیایی بهتر وجود ندارد، میتوانید به سایت صبح رویش مراجعه کرده و مراحل را طی کرده تا بتوانید حمایت کنید .

به امید روزی که شاهد افزایش نرخ اعتماد جامعه به موسسات خیریه در کنار فعالیت نیکوکارانه بیشترباشیم.

گزارش از:سمیه محمدی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب