شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » کمپین ملی که بین المللی شد

به گزارش سرای امید، کمپین آموزشی «هر کجا، هر زمان، یادگیری» همزمان با شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال ۹۸ و در راستای ترویج یادگیری مجازی و استفاده از فرصت قرنطینه برای توسعه آموزش‌های کاربردی«رایگان» کلید خورد و با استقبال کاربران از کمپینی ملی به پویشی بین المللی تبدیل شد.

زهرا رحمتیان، برگزارکننده کمپین یادگیری درباره اهداف این رویداد بیان کرد: این کمپین با رویکرد ایفای مسئولیت اجتماعی، درقالب برنامه های آموزش آنلاین (وبینار) و با هدف توسعه فردی و ارتقای مهارت‌های نوآورانه مردمی، به همت آکادمی اینفوگرام و ایلیا در حال برگزاری است.

وی درباره تقویم برپایی این رویداد گفت: از ابتدای کمپین تا ۲۲ اردیبهشت ماه، ۱۵۷ وبینار معادل ۲۸۵ ساعت آموزش در سه فاز اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه  برگزار شده و دوره های آموزشی همچنان تا پایان اردیبهشت ماه برقراراست.

رحمتیان با اشاره به آمار شرکت کنندگان این رویداد عنوان کرد: ۶۵ هزار و‌۳۸۴ نفر تا ۲۲ اردیبهشت ماه دراین برنامه ها شرکت کرده اند و براساس نظرسنجی ها ۸۲درصد شرکت کنندگان ابراز رضایت داشته اند.

وی ادامه داد: این وبینارها رایگان بوده ولی اگر هزینه‌ ثبت‌نام ‌هر‌ساعت‌ وبینار‌ معادل ‌۳۰هزار‌تومان باشد تاکنون به میزان ‌ ۳میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان آموزش به کاربران ارائه شده است.

به گفته مدیر برگزاری کمپین، تاکنون ۱۰۳ مدرس‌‌ از ۵ کشور در برگزاری این حرکت اجتماعی مشارکت داشته اند که ازاین بین ۲۰ مدرس بانو و مابقی از میان آقایان بوده اند.

رحمتیان با اشاره به اینکه این کمپین درابتدا با رویکرد ملی آغاز بکار کرد ولی درادامه شکل بین المللی به خود گرفت، بیان کرد: مدرسان از کشورهای ایران، کانادا، آمریکا، هلند و اوگاندا حضور داشتند و  شرکت کنندگان علاوه بر ایران از کشورهای امارات، قطر، فرانسه، هلند، آمریکا و کانادا در وبینارها ثبت نام کرده اند.

همچنین شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز و کرج بیشترین استقبال را از کمپین داشته اند.

وی افزود: مدرسین این برنامه ها از نخبگان، پژوهشگران علم، اساتید دانشگاهی، مدیران اکوسیستم نوآوری کشور و فعالان رسانه های علمی و بین المللی هستند که در میان آنها می توان به افرادی چون دکتر اصغر محمدی فاضل عضو شورای راهبردی کالج AIC اتریش، دکتر منصور شیرزاد پژوهشگر عصب شناختی سازمانی، مهدی صداقت مدیر شتابدهنده خانه نوآوری، دکتر آیرین شیوایی، پژوهشگر پسادکترای اخترفیزیک دانشگاه آریزونا، شبنم آفاقی سرای دارنده مدال نقره و برنز المپیاد علوم و فناوری نانو و علیرضا فرجی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات اشاره کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب