شما اینجا هستید

اسلایدر » کمپین دروازه‌بان تیم ملی برای آتش‌سوزی زاگرس

به گزارش سرای امید، گلر تراکتوری ها که اصالتا گچسارانی است، هرچند پیش از این بارها با انتشار پست ها و استوری های مختلف درباره آتش سوزی سرزمین مادری خود اطلاع رسانی کرده بود با توجه به اینکه اقدام قابل توجهی در این باره صورت نگرفته است از امروز با راه اندازی کمپینی سعی خود را برای به میان آوردن نام های بزرگ و معروف برای مهار این اتفاق طبیعی به کار بست.

او در ابتدا گفت: همه کسانی که یک بار هم به گچساران رفتند می دانند که مراتع این شهر به دلیل شرایطی که دارد همیشه آماده آتش سوزی است و با کوچکترین سهل انگاری اتفاق ناگواری می افتد. به همین دلیل چند سال پیش دو هواپیما را تغییر کاربری دادند تا در صورت آغاز آتش هواپیماها برای آب پاشی کار خود را آغاز کنند. چرا این هواپیماها آماده نبودند؟ همه می دانند اگر در اولین ساعت این اتفاق می افتد آتشسوزی ادامه نمی یافت.

مظاهری در این باره افزود: خیلی متاسفم که هنوز کار مهمی درباره مهار این آتش سوزی انجام نشده است. این در حالیست اگر در همان اولین روز اقدام می کردند به راحتی می توانستند مانع بیشتر شدن این آتش سوزی شوند. اکنون چیزی حدود یکصد هکتار از جنگل ها و مراتع گچساران سوخته است. مراتعی که به خدا قسم درخت های هفتصد، هشتصد و حتی هزار ساله بلوط در آن جا وجود داشت و تقریبا بیشتر آنها سوخت.

گلر تیم ملی با اشاره به این آتش سوزی تصریح کرد: کسی می داند حدود بیست درصد از نفت ایران از گچساران استخراج می شود؟ کسی می داند ده درصد از آب شرب این مملکت از گچساران می آید؟ کسی می داند انتقال هشتاد درصد از نفت ایران از این شهر است؟ با شهری اینقدر مطلوم نباید کمی مهربان تر باشیم؟

دروازه بان تراکتوری ها با طرح گلایه از سلبریتی ها اظهارداشت: گلایه من از بسیاری از فوتبالیست ها و هنرمندان و افرادی که فعالیت های اجتماعی می کنند است. حالا چون گچساران کوالا و کانگورو ندارد نباید اطلاع رسانی کرد؟ به خدا آهوها و حیواناتی در آتش دامنه دار زاگرس سوختند و در حال سوختن هستند که اگر نخواهیم به آنها بپردازیم فاجعه ای تاریخی به وجود می آورد. فاجعه ای مانند خاکستر شدن مناطق خامی و خائیز.

مظاهری در پایان گفت: اما وقتی می بینم مسئولان شهرم به فکر چیزهای دیگری جز آتش سوزی شهرشان هستند همه وجودم آتش می گیرد و به همین دلیل هم نه اینکه بگویم کمپین اما تصمیم گرفتم حرکت بزرگ و مهمی را به همراه بسیاری دیگر از فوتبالیست ها آغاز کنم تا به امید خدا به برخی ها بربخورد و کاری برای زاگرس کنند و خداراشکر که تاکنون چه از سوی مردم و چه از سوی بسیاری از ورزشکاران مورد استقبال قرار گرفته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب