شما اینجا هستید

اسلایدر » پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز در طرح تغذیه رایگان

به گزارش پایگاه خبری سرای امید، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاح اردوی عشایر دانش آموزان دختر سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد از پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز در طرح تغذیه رایگان در سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا ۱۰۰ درصد دانش آموزان عشایر شامل این طرح شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه عشایر در همراهی با نظام و انقلاب همیشه خوش درخشیده‌اند، افزود: عشایر غیور با امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب همراه بوده‌اند و همراهی آن‌ها در دوران دفاع مقدس و فتنه‌های بعد از انقلاب مثال زدنی بوده به طوری که عشایر بیش از یازده هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر از نفوذ فرهنگی دشمن مصون مانده است و این مصونیت آن‌ها برگرفته از ویژگی‌های خاص آن‌ها از جمله صداقت، ایمان، توکل، محبت اهل بیت و ولایت‌مداری آن‌ها است.

ستاری‌فرد با اشاره به اهمیت برگزاری چنین اردوهایی برای دانش آموزان دختر عشایر، اظهار کرد: نقش نظام تعلیم و تربیت در نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و ایرانی پُر رنگ بوده است و زنان در توجه به معارف دینی و زنده نگه داشتن ارزش‌ها در جامعه عشایر نقش مهمی داشته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۰ مدرسه شبانه روزی ویژه عشایر در کشور وجود دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش توجه و نگاه مثبتی به عشایر، مناطق محروم و مرزی و بسط عدالت آموزشی در این مناطق دارد و این توجه در این دوره و بر اساس برنامه عدالت محوری دولت سیزدهم، با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید در حوزه سلامت و تربیت بدنی، تغذیه رایگان دانش آموزی احیا خواهد شد و سه تا پنج میلیون دانش آموز تحت پوشش تغذیه رایگان دانش آموزی قرار خواهند گرفت، لذا تلاش می‌کنیم تمامی دانش آموزان عشایر کشور تحت پوشش تغذیه دانش آموزی قرار گیرند.

ستاری‌فرد افزود: مدارس شبانه روزی دارای امکانات حداقلی هستند و در تلاش هستیم تا پایان سال تحصیلی آینده برای هر مدرسه شبانه روزی حداقل یک فضای ورزشی ایجاد کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب