شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » وزیر بهداشت: اختصاص ۸هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها / فرانشیز بیماران امسال افزایش نخواهد داشت

بهرام عین‌اللهی عصر امروز از پروژه ایستگاه پمپاژ آب سد گاوشان منطقه خامسان، بیمارستان ۱۰۰تختخوابی در حال ساخت و بیمارستان سینا این شهرستان بازدید کرد و خواستار تلاش برای تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سپس در جلسه شورای اداری این شهرستان از شناسایی و بررسی مشکلات حوزه کاری خود در استان کردستان به ویژه این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مطالبات مطرح شده به محضر رئیس‌جمهور و هیئت دولت منعکس و در خصوص کاستی‌های حوزه سلامت نیز دستور تامین اعتبار ویژه صادر خواهیم کرد.

وی در خصوص مشکل ماندگاری پزشکان، از تلاش برای رفع این مشکل و برنامه‌های تسهیل در پذیرش دستیار تخصصی با سهمیه خاص منطقه و تعهدات آنان خبر داد.

عین‌اللهی با بیان اینکه تقویت بیمه‌ها از خواسته‌های اصلی رئیس‌جمهور است، تصریح کرد: به همین دلیل دستور داده شده تا سازمان برنامه و بودجه ۸هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات به مرور افزایش می‌یابد، گفت: برنامه این است به سمتی برویم که پوشش دارویی بیمه‌ها افزایش یافته و پولی از جیب بیماران برداشته نشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با ذکر اینکه فرانشیز بیماران همان مبلغ سال قبل بوده و افزایشی نخواهد داشت، عنوان کرد: این طرح طی یکی دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیواندره، سنندج و کامیاران در مجلس، فرماندار و امام جمعه شهرستان کامیاران نیز در این بازدیدها و جلسه شورای اداری به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات سطح شهرستان پرداختند.

گفتنی است؛ عملیات ساخت سد گاوشان از سال ۹۱  در ۵۰ کیلومتری جنوب سنندج و ۹۰ کیلومتری کرمانشاه با هدف تامین نیاز آبی ۶ میلیون متر مکعبی و انتقال آب به کرمانشاه آغاز شده است.

طرح انتقال آب به ۱۱۰۰ هکتار از اراضی خامسان پس از آبگیری از مخزن سد گاوشان به کمک ایستگاه پمپاژ شناور، جریان و به کمک خط لوله پلی اتیلن به طول ۱۵۰ متر به ساحل و از آنجا به کمک خط لوله فولادی به طول ۴۲۵ متر به مخزن مکش ایستگاه پمپاژ دوم به حجم دو هزار متر مکعب منتقل و در ایستگاه دوم، جریان به کمک خط لوله فولادی به طول ۱۹۴۰ متر به مخزن دو هزار متر مکعبی هدایت می‌شود.

برای تکمیل این سد که تا کنون حدود ۲۸میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی پرداخت شده به حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب