شما اینجا هستید

خبر خوب اقتصادی » نصب دستگاه‌های هشدار وقوع تصادفات در خودرو‌های کشور

به گزارش سرای امید،پژمان آقازاده معاون آموزش سازمان اورژانس کشور در دومین همایش هوشمندسازی امداد خودرویی کشور با اشاره به اینکه وقوع حوادث در جاده‌های کشور ۵ عامل اساسی دارد، گفت: مدیریت در حوادث به ویژه در حوادث جاده‌ای می‌تواند از بروز حادثه‌های بسیار خطرناک جلوگیری کند.

معاون آموزش سازمان اورژانس کشور افزود: با آموزش فرهنگ ترافیک به ویژه برای مسافران می‌توانیم از بروز حوادث خطرناک‌تر برای رانندگانی که پشت ترافیک مانده‌اند، جلوگیری کنیم.

آقازاده افزود: بسیاری از حوادث در جاده‌ها بعد از روان شدن بار ترافیک تصادف‌ها رخ می‌دهد، چرا که  برخی از رانندگان بعد از ترافیک تصادف با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و باعث می‌شوند که میزان حوادث در این بخش بیشتر شود.

نصب آلارم وقوع تصادفات در کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح شده است

او با اشاره به اینکه از خودروسازان درخواست نصب آلارم و هشدار بر روی خودرو‌ها کرده‌ایم، افزود: نصب این دستگاه که چندان هم پرهزینه نیست خود می‌تواند با ارسال هشدار‌ در مواقع تصادف باعث نجات جان بسیاری از مصدومان در تصادف‌های جاده‌ای شود.

معاون آموزش سازمان اورژانس کشور بیان کرد: این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح شده و امیدواریم هرچه سریعتر خودروسازان با این موضوع موافقت کنند.

آقازاده یادآور شد: زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدومان در حوادث باید زیر ۵ دقیقه باشد در بسیاری از مواقع به دلیل ترافیکی که رانندگان در جاده‌های کشور ایجاد می‌کنند، این زمان بیش از حد استاندارد است که خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مسافران و حادثه‌دیدگان می‌شود.

او گفت: با همکاری انجمن امداد خودرویی کشور سعی کرده‌ایم، دوره‌های آموزشی و تکمیلی را برگزار کنیم تا شاید بتوانیم گام کوچکی در نجات جان مصدومان برداریم.

معاون آموزش سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع امداد خودرو‌هایی زودتر از اورژانس بر سر بالین مصدومان جاده‌ای می‌رسند، گفت: این افراد اگر دوره‌های آموزش اورژانسی را گذرانده باشند، می‌توانند با امدادرسانی‌های به موقع جان بسیاری از افراد را نجات دهند.

آقازاده تأکید کرد: اورژانس کشور از برگزاری چنین دوره‌هایی استقبال می‌کند و در صورتی که امداد خودروهایی‌ها تمایل داشته باشند، هرچه سریعتر این دوره‌ها را برایشان برگزار می‌کنیم.

او توضیح داد: سال‌ها پیش اتوبوسی در جاده جاجرود به دره سقوط کرد، در همین حال راننده‌ای با توجه به آیینه بغل خودرویش متوجه شد اتوبوسی که چند لحظه پیش پشت سرش بوده ناپدید شده است، این راننده بلافاصله تصمیم گرفت که برگردد و در همان لحظه متوجه شد این اتوبوس در دره سقوط کرده است. تماس به موقع این راننده با اورژانس باعث نجات جان بسیاری از مسافران شد، بنابراین هوشیار بودن رانندگان خود می‌تواند باعث نجات جان بسیاری از مسافران در جاده‌های کشور شود.

گزارش:یعقوبعلی حاصلی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب