شما اینجا هستید

شهر خوب » مدارس پویاشهر باید پویایی را در شهر تهران رقم بزنند
گروه : شهر خوب

به گزارش پایگاه خبری سرای امید، دکتر احمد احمدی صدر، مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران يكي از مهمترين برنامه هاي شهرداري در راستاي مهار،كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي شهر تهران را ارائه خدمات به كودكان كار و خيابان به عنوان يكي از آسيب پذيرترين اقشار جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: کودکانی که در محیط های پر خطر جامعه رشد می کنند ناخواسته دچار آسیب شده و بعضا به راه های پر خطر کشیده می شوند. حال اگر بتوانیم استعداد چنین کودکانی را شناسایی و کشف کنیم و آنها را پرورش دهیم، در آینده ای نه چندان دور جوانانی را خواهیم داشت که از بزهکاری و جرم دور می باشند و الگویی مناسب برای کودکان نسل بعد خودشان خواهند بود.

دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران در ادامه گفت: توسعه زیرساخت های اجتماعی ارزش افزوده برای تهران خواهد داشت.هر چقدر به اشتغال‌زایی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و ساماندهی وضعیت کودکان کار، معتادان متجاهر و کارتن خواب ها بیشتر توجه شود به همان اندازه از معضلات اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

دکتر احمدی صدر در پایان گفت: این مدارس باید به معنای واقعی کلمه، پویاشهر باشد و پویایی را در شهر تهران رقم بزند.در منطقه ۱۳ یک مرکز جامع باشد برای استعدادیابی و شاهد این باشیم که استعدادهای نو و درخشان در آینده افتخار آفرینان کشور باشند.مدارس ما باید تخصصی شوند و از حالت درس دادن صرف، خارج و به سمت و سوی استعدادیابی بروند.

محمد هادی علی احمدی شهردارمنطقه۱۳ نیز با بیان اینکه استعداد ورزشی یکی از مواردی است که در بسیاری از کودکان وجود دارد اما در بسیاری از مواقع، کشف و شکوفا نمی شود و هیچ وقت امکان بروز پیدا نمی کند، افزود: این مرکز با عنوان پویا شهر به منظور استعداد یابی کودکان کار در حوزه ورزش فعالیت می کند.

او اظهار داشت: با یک استعدادیابی ورزشی درست و اصولی می توان این استعداد ها را شکوفا کرد و راه را برای موفقیت ورزشی کودکان از جمله کودکان کار هموار ساخت اگر استعداد یابی ورزشی کودکان را جدی بگیریم و از روش های استاندارد برای استعداد یابی استفاده کنیم در آینده شاهد درخشش کودکان در میدان های بین المللی مانند المپیک خواهیم بود.

این مراسم پس از برگزاری آیین افتتاح و بازدید دکتر احمد احمدی صدر رییس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از بخش‌های مختلف مدرسه پویاشهر منطقه ۱۳ به پایان رسید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب