شما اینجا هستید

اسلایدر » مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی بر فراز خلیج فارس صادر شد

به گزارش سرای امید، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا امروز به طور رسمی به محدودیت پرواز شرکت‌های هواپیمایی این کشور بر فراز خلیج فارس و دریای عمان پایان داد.

بر اساس بیانیه این سازمان شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی می‌توانند از امروز پرواز بر خلیج فارس و دریای عمان را از سر گیرند.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا ۵ هفته پیش و با بالا گرفتن تنش نظامی بین ایران و آمریکا با حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق در پاسخ به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی توسط ارتش تروریست آمریکا پرواز هواپیماهای مسافری شرکت‌های آمریکایی بر خلیج فارس و دریای عمان را ممنوع کرده بود.

این مرکز آمریکا گفت: تصمیم لغو محدودیت به دلیل اقدام ایران در کاهش دادن تنش در منطقه و در نتیجه پایین آمدن خطر پرواز هواپیماهای آمریکایی اتخاذ شده است.

بر اساس تصمیم چند هفته پیش سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، هواپیماهای آمریکایی از پرواز بر بخش‌هایی از عراق،‌ ایران و خلیج فارس برحذر داشته شده بودند.

البته این سازمان هنوز به شرکت‌های هواپیمایی توصیه می‌کند که در پرواز بر منطقه پروازی تهران و همچنین بر فراز ایران با احتیاط بیشتری عمل کنند.

این سازمان می‌گوید شرایط در منطقه همچنان پرتنش است و ممکن است هر لحظه شاهد بالا گرفتن تنش در منطقه باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب