شما اینجا هستید

اسلایدر » متروها ۳ بار در روز ضدعفونی می‌شوند

به گزارش سرای امید،دکتر علیرضا زالی شب گذشته با حضور در پایانه خط ۲ مترو تهران، به همراه مهندس فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و دکتر رضا کرمی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جریان روند ضدعفونی کردن قطارهای شهری قرار گرفت و از کادر مدیران، پرسنل و تمامی کارکنان این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه تمامی اقدامات در این راستا طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و به صورت استاندارد در حال انجام است. دوستان در شرکت بهره برداری مترو تهران در زمانی اندک بسیج شدند تا شرایط را برای کاهش سرایت پذیری برای صیانت از سلامت آحاد شهروندی فراهم کنند.

ضدعفونی متروها؛ ۳ بار در روز

مهندس نوبخت درباره اعمال دستورالعمل‌های مرتبط با ضدعفونی کردن در تمامی خطوط متروی تهران، تصریح کرد: تمامی واگن‌های قطار، ایستگاه‌ها، هندریل‌ها، پله برقی ها، گیت‌های مسافری و مکان‌هایی که ممکن است در مجاورت دست مسافران باشد، بسته به خطوط و ساعت فاصله حرکت، به طور میانگین سه بار در روز و حتی حین مسافرگیری ضد عفونی می‌شوند.

وی افزود: سعی داریم ضمن حفظ سلامت کارکنان و مسافران، خدمت رسانی را به صورت پایدار و بدون تغییر در ساعت فاصله حرکت انجام دهیم.

به گفته مهندس نوبخت، اقدامات فرهنگی در راستای افزایش آگاهی مردم، در قالب فیلم‌های آموزشی در مانیتورهای داخل قطار پخش می‌شود و اطلاعیه‌های مرتبط نیز در دست تهیه است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به کاهش حدود یک سوم مسافران به علت شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: روزهای عادی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر توسط قطارهای متروی تهران جابه جا می‌شدند که این آمار اکنون به حدود ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی در ادامه ضمن توصیه به خرید نکردن از دستفروشان، از مردم خواست تا در صورت مشاهده فرد بد حال در مترو، تصویری تهیه نکنند تا موجبات نگرانی هموطنان فراهم نشود.

دکتر کرمی در پایان با اشاره به لزوم رعایت بهداشت در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، از مردم درخواست کرد از تجمعات بپرهیزند و تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب