شما اینجا هستید

اسلایدر » قیمت میوه از ۲ هفته آینده کاهش می یابد/ نرخ هر کیلو هویج در میدان مرکزی ۱۳ هزار تومان است

به گزارش سرای امید، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از ثبات قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که قیمت میوه از ۲ هفته آینده ۱۰ درصد افت کند.

او قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو انجیر سیاه ۵ تا ۱۵ هزار تومان، انگور بی دانه ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، انگور رطبی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلو سانتریزه ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان و سیب گلاب ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
انجیر زرد ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان
انجیر سیاه ۵ تا ۱۵ هزار تومان
انگور بی دانه ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان
انگور رطبی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان
انگور عسگری  ۱۵تا ۲۰ هزار تومان
انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
آلبالو ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان
آلو سانترال ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان
سیب دو رنگ ۱۲تا ۱۷ هزار تومان
سیب گلاب ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان

دارایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو شلیل شبرنگ با نرخ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، شلیل سیبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، خیار بوته ای ۶  تا ۱۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۶ تا ۹ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۷ هزار تومان، طالبی ۵ تا ۶ هزار تومان و هندوانه ۳ تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او قیمت هر کارتن آناناس را ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان، هر کیلو انبه را ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و موز را ۱۸ تا ۲۱ هزار تومان اعلام‌کرد.

محصول قیمت هر کیلوگرم
شلیل شبرنگ ۱۵تا ۲۰ هزار تومان
شلیل سیبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
گلابی بیروتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان
هلو انجیری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان
هلو زعفرانی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان
هلو هسته جدا ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان
خیار بوته ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان
خیار گلخانه ۶ تا ۹ هزار تومان
طالبی ۵ تا ۶ هزار تومان
هندوانه ۳ تا ۴ هزار تومان

این مقام مسئول قیمت هر کیلو بادمجان دلمه ای را ۴ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۰ هزار تومان، بامیه ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، پیاز زرد ۳ تا ۵ هزار تومان، پیاز نو ۳ تا ۵ هزار تومان، سیب زمینی ۵ تا ۷ هزار تومان، سیرخشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، غوره آبگیری ۶ تا ۸ هزار تومان، غوره عسگری ۸ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل تند ریز ۶ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۶ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه گلخانه ۷ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل شیرین شمال ۷ تا ۱۰ هزار تومان است.

محصول قیمت هر کیلوگرم
بادمجان دلمه ای ۴ تا ۶ هزار تومان
بادمجان قلمی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان
بادمجان گلخانه ۸ تا ۱۰ هزار تومان
بامیه ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان
پیاز نو ۳ تا ۵ هزار تومان
سیب زمینی ۵ تا ۷ هزار تومان
سیر خشک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
غوره آبگیری ۶  تا ۸ هزار تومان
غوره عسگری ۸ تا ۱۰ هزار تومان
فلفل تند ریز  ۶ تا ۸ هزار تومان
فلفل شیرین شمال ۷  تا ۱۰ هزار تومان

او ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کلم بروکلی با نرخ ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۹ تا ۱۲ هزار تومان، کاهو رسمی ۵ تا ۸ هزار تومان، کرفس ۴ تا ۵ هزار تومان، کلم سفید و قرمز ۴ تا ۵ هزار تومان، گل کلم ۷ تا ۹ هزار تومان، گوجه فرنگی ۳ تا ۵ هزار تومان، لوبیا سبز ۷ تا ۹ هزار تومان، لیموترش سنگی ۸ تا ۱۰ هزار تومان و لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

محصول قیمت هر کیلوگرم
کلم بروکلی  ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان
کاهو پیچ سالادی ۹ تا ۱۲ هزار تومان
کرفس  ۴ تا ۵ هزار تومان
کلم سفید و قرمز  ۴ تا ۵ هزار تومان
گل کلم  ۷  تا ۹ هزار تومان
گوجه فرنگی  ۳ تا ۵ هزار تومان
لوبیا سبز ۷ تا ۹ هزار تومان
لیموترش سنگی  ۸ تا ۱۰ هزار تومان
لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان
سبزی خوردن ۶ تا ۷ هزار تومان
سبزی جور ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان
هویج ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان

دارایی نژاد نرخ هر کیلو سبزی جور ( پلو،آش،قورمه) را ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن را ۶ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به دلایل گرانی هویج در بازار بیان کرد: از ۴۰ روز گذشته اتحادیه بارفروشان بارها اعلام کرد که قیمت هویج به دلیل کمبود و مصرف ۳ برابری در ایام کرونا بالا رفته است که اتحادیه به هیچ عنوان این قیمت را قبول ندارد.

او قیمت کنونی هر کیلو هویج در میدان مرکزی را ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با برداشت هویج از اقلیم فارس و ازدیاد عرضه برآورد می شود که قیمت هویج کاهش یابد.

دارایی نژاد در پایان صادرات به عراق و ارمنستان را یکی دیگر از دلایل گرانی هویج دانست و گفت: با عرضه روزانه ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تن هویج و جلوگیری از صادرات بی رویه، قیمت به ۱۰ هزار تومان می رسد.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب