شما اینجا هستید

اسلایدر » قلی‌زاده: امیدوارم خاطره پیروزی مقابل آمریکا را زنده کنیم

به گزارش سرای امید، علی قلی‌زاده در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از کلیدی ترین نفرات تیم ملی کشورمان بود که با ۸ بار حضور در ترکیب ثابت و ۲ بار گلزنی در مرحله نهایی مسابقات، نقشی مهم در صعود تیم ملی به جام جهانی قطر ایفا کرد.

وینگر تکنیکی تیم شارلروا بلژیک که با وجود همراهی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نتوانست در فهرست ۲۳ نفره کارلوس کی‌روش قرار بگیرد، این بار امید و انگیزه زیادی برای  درخشش در معتبرترین رویداد فوتبالی جهان دارد.

درمورد قرعه تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ صحبت کنیم. در مورد هم گروهی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده بازی پلی آف ولز/ اسکاتلند و اوکراین بحث‌های زیادی مطرح شده و خیلی ها این گروه را آسان و برخی نیز سخت می‌دانند. خودت چه احساسی نسبت به این گروه داری؟

هیچ تیم آسانی به جام جهانی نمی‌آید و در این مسابقات هیچ تیمی ضعیف نیست اما برای خودم باعث افتخار است که عضوی هرچند کوچک از تیمی بودم که توانستیم  به جام جهانی برویم. قبلا هم گفته بودم حالا که به جام جهانی رفتیم امیدوارم در گروه تیم‌های خوبی بیفتیم. البته فکر می‌کنم تیم‌های خوبی هم در گروه ما افتادند. هم گروهی با انگلیس، آمریکا و یکی از آن سه تیم (اسکاتلند، اوکراین و ولز) قرعه خیلی خوبی است. هرچند مردم خیلی این گروه را راحت گرفته و  می گویند ایران از گروه صعود می‌کند ولی کار راحتی در جام جهانی نداریم.

 خودت برای حضور در جام جهانی چه انگیزه ای داری؟

حضور در جام جهانی برای خود من انگیزه مضاعفی است و هر بازیکنی دوست دارد در این رقابت ها باشد. پس از قرعه کشی هم این انگیزه را دارم. در زمان باقی مانده تا جام جهانی هر چه دارم بگذارم و به حدی خوب باشم  تا اگر با تیم بودم بتوانم در جام جهانی هم خیلی خوب کار کنم.

 اگر خودت می خواستی قرعه ایران را برداری همین قرعه را بر می داشتی؟

(می خندد) قبلا هم گفتم دوست دارم با برزیل و آلمان و … بیفتیم. دوست داشتم با تیم های قوی بیفتیم که تا الان با آنها بازی نکردیم . هر چند آن موقع هم همه می‌گفتند کار  خیلی سخت می شود و  همه خندیدند و گفتند سخت است ولی در جام جهانی هیچ تیمی آسان نیست. البته به یکی از  این تیم‌های سخت یعنی انگلیس هم خوردیم. فکر می کنم بازی خوبی باشد و  بتوانیم خودمان را بسنجیم.

پس چقدر خوب شد تو قرعه را برنداشتی؟

آره واقعا.  گفتم میخواستم با برزیل، آلمان و چنین تیم هایی بیفتیم.

 یک بحثی که در مورد حضور در جام جهانی مطرح می شود این است که ما با هر میزان از آمادگی به جام جهانی برویم با انگیزه بالا و تمام توان بازیکنان باید در این رقابت ها حاضر شویم. درست است؟

آره واقعا. صددرصد انگیزه مضاعف داریم زیرا جام جهانی یک ویترین است و کل دنیا این بازی ها را می‌بینند ولی شما هر چقدر خودت را برای جام جهانی آماده کنی، بازهم کم است. مخصوصا اینکه الان همه تیم ها در این شش ماه باقی مانده تا جام جهانی بازی دارند. برای همین فکر نمی‌کنم بتوانیم بازی‌های دوستانه خوبی انجام دهیم. چیزی که می‌دانم بیشتر تیم ها تا جام جهانی بازی‌های رسمی دارند و کار ایران برای برگزاری بازی دوستانه مقداری سخت می‌شود. با این حال باید با برگزاری بازی های دوستانه خوب، خیلی خوب خودمان را برای حضور در جام جهانی آماده کنیم. بازهم تکرار می‌کنم هر چقدر خودمان را برای این مسابقات آماده کنیم بازهم کم است ولی همه با جان و دل بازی می‌کنند. خیلی از تیم ها هستند که با آمادگی،  امکانات و بازی های تدارکاتی بیشتر از ما در جام جهانی حاضر می‌شوند.

اگر بخواهی  نتایج تیم ملی را بازی به بازی پیش‌بینی کنی به نظرت نتایج چگونه رقم خواهد خورد؟

نمی شود پیش بینی کرد. به شخصه نمی‌توانم پیش‌بینی کنم چراکه فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است.

 علیرضا بیرانوند در مصاحبه‌ای گفته در دوره قبل جام جهانی از مدتها قبل تاکید کارلوس کی روش روی بازی اول ما مقابل مراکش بود. آیا در این دوره هم ابتدا فقط باید به فکر بازی با اول با انگلیس باشیم ؟

نه فکر نمی‌کنم این دوره این طور باشیم زیرا همه بازی‌ها حساس است و نمی‌شود فقط به یک بازی فکر کنید! نباید فقط به بازی با انگلیس یا آمریکا فکر کنیم. البته این موضوع صددرصد درست است که همه تلاشمان را برای بازی اول می‌کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم ولی باید روی همه بازی ها تمرکز کنیم تا در نهایت نتایج لازم را کسب کرده و امتیازات لازم را جمع کنیم. حرف من این است که همه بازی‌ ها مهم است نه فقط یک بازی. البته متوجه منظورتان شدم که باید از الان تمرکزمان روی بازی با انگلیس باشد تا نتیجه خوب بگیریم ولی می‌گویم همه بازی ها مهم است و باید روی همه آنها تمرکز کنیم .

البته هم گروهی با انگلیس و آمریکا سبب شده این دیدارها به نوعی حالت سیاسی هم به خود بگیرد. نظر خودت در این باره چیست؟

 نظری در این ارتباط ندارم زیرا ما فوتبال بازی می‌کنیم و به سیاست کاری نداریم . زمین فوتبال دور از همه چیز است.

 ایران ۲۴ سال قبل در جام جهانی فرانسه برد خاطره انگیزی مقابل آمریکا داشت و بازی با این تیم در جام جهانی قطر  حس نوستالژیک خاصی برای بازیکنان تیم ملی دارد‌. خودت انگیزه زیادی برای این مسابقه داری. درست است؟

بله صددرصد. گفتم کل جام جهانی انگیزه خاص دیگری دارد که جدا از بازی‌های باشگاهی و دور مقدماتی است. جام جهانی کلا فضای خاصی دارد به خصوص بازی با آمریکا که برای همه ما ایرانی‌ها خاطره انگیز بوده است. امیدوارم باز هم آن خاطره را تکرار کنیم و برنده شویم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب