شما اینجا هستید

اسلایدر » فراهم کردن شرایط خرید کالای ایرانی برای مشتریان داخلی

به گزارش سرای امید، عزت الله اکبری تالاری پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت لوازم خانگی بخش مهمی از صنعت ملی است که با داشتن بیش از ٦٠٠ واحد تولیدی در سراسر کشور به اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از هزار نفر کمک کرده است.

او در خصوص بحث صادرات لوازم خانگی بیان کرد: صادرات باید فناور محور باشد تا بتوان با نمونه‌های خارجی رقابت کرد. تجمیع واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی حومه پایتخت که دارای زیرساخت‌های لازم و بالفعل هستند، کار پسندیده‌ای بود که توسط دولت صورت گرفت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دولت تقاضا داریم که به مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی کنند و همه دست به دست دهیم مشکلات را برطرف کنیم.

تالارپشتی گفت: باور دارم با توان تولیدکنندگان می‌توانیم موانع را از سر راه برداریم و این توان بالقوه در کشور تبدیل به توانمندی بالفعل شود.

به گفته این مقام مسئول باید بتوان محصولات داخلی را ارتقا و جایگزین محصولات خارجی کرد. باید منشأ نظر در ارتقا محصولات فعالیت تولیدکنندگان باشد، باید ساز و کاری ایجاد کرد تا مشتریان داخلی بتوانند به راحتی کالای ایرانی را بخرند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا بتوانیم به محصولات با کیفیت برسیم. با اعلام سال جهش تولید برنامه وزارت صمت بر افزایش ٣٤ درصد تولید نسبت به سال گذشته است.

او بیان کرد: باید به فکر تولیدکننده بود و تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفت. برای کاهش قاچاق باید فکر ارتقا کیفیت محصولات تولیدی باشیم که این کار با دلگرمی تولیدکننده انجام می‌شود.

تالاری پشتی گفت: باید بتوانیم نیاز بازار داخلی را تامین کنیم و نگاهی جدی‌تر به توسعه بازار‌های صادراتی داشته باشیم. عزم صنعتگران برای کمک به تحقق أهداف عالی باید بیش از گذشته جزم شود و برنامه‌های إجرائی در واحد‌های تولیدی را اجرا کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب