شما اینجا هستید

اسلایدر » سلطانی‌فر: نمی‌خواستیم فدراسیون فوتبال بلاتکلیف باشد/ نرمش ما در اساسنامه به خاطر هواداران بود

به گزارش سرای امید و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،  مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) با اشاره به تغییرات صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ که آن اتفاقات برای فدراسیون فوتبال افتاد و این فدراسیون نزدیک به یک سال و نیم بلاتکلیف بود و تلاش کردیم تا اساسنامه در شرایط مطلوب کارشناسی و تغییرات انجام شود.

سلطانی‌فر ادامه داد: ما در وزارت ورزش هرکاری را که آغاز کردیم از جمله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها سعی براین بوده که کار به صورت قطعی انجام شود.

او ادامه داد:در بحث اصلاح اساسنامه نیز همه تلاش ما براین بود که این اصلاحیه به صورت قطعی یک بار برای همیشه انجام شود تا در آینده مشکلی نداشته باشیم و این بلاتکلیفی برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این بود که در ۲۵ اسفند انتخابات را برگزار کنیم، ولی نظر فیفا براین بود که اول اساسنامه اصلاح شود و ما نیز قبول کردیم.

وی افزود: با تلاش آقای نبی اصلاحیات روی اساسنامه انجام و به فیفا ارسال شد، در نهایت درخواست آن‌ها این بود که وزارت ورزش در مجمع نماینده‌ای نداشته باشد و این موضوع را در اساسنامه غیرقانونی دانستند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این وزارتخانه به عنوان متولی اصلی ورزش کشور که نقش حاکمیتی نیز دارد وظیفه خود می‌داند که بر امور نظارت داشته باشد. درست است که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است، ولی مردم از ما انتظار دارند و هرجا که مشکلی پیش بیاید قطعا دلیل مشکل را از ما می‌پرسند.

او گفت: به خاطر منافع ورزش کشور و هواداران فوتبال ما این نرمش را انجام دادیم، چون به هواداران این رشته احترام می‌گذاریم. تدبیر ما این بود که در مسئله اساسنامه فدراسیون فوتبال فشار نیاوریم.

مسعود سلطانی‌فر با اشاره به دستاورد‌های مهم ورزش کشور اظهار داشت: علاوه بر اقداماتی که وزارت ورزش برای واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پایتخت انجام داده موفق شدیم در بحث عمرانی نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنیم.

او افزود: در سال ۹۷ هدف‌گذاری ۵۰۰ پروژه تا پایان سال را داشتیم، ولی توانستیم ۷۰۰ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. همچنین در سال ۹۸ قصد داشتیم ۷۰۰ پروژه را افتتاح کنیم که این تعداد به مرز ۸۰۰ پروژه رسید و اگر به خاطر مسئله کرونا نبود برخی از پروژه‌های دیگر همچون استادیوم سنندج نیز به بهره‌برداری می‌رسید.

سلطانی فر در ادامه افزود: یکی دیگر از کار‌های مهم ما در این چند سال اخیر این بود که قانون ورزش را به روز کردیم. این حاصل تلاش سه ساله در مجلس و کمیسیون‌های مختلف است و این به روزرسانی بعد از ۴۹ سال انجام می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در بسیاری از رویداد‌ها از جمله المپیک، پارالمپیک و بازی‌های آسیایی توانستیم به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنیم و این دستاورد‌ها باید برای ایجاد نشاط اجتماعی وشادی خاطر مردم مورد توجه قرار بگیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب