شما اینجا هستید

خبر خوب دیگران » سفیر ایران پیگیر انتقال ۲ زندانی ایرانی از بلاروس شد

به گزارش سرای امید، سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در مینسک با آلکسی استوک معاون دادستان کل بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوع انتقال زندانیان ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نامه وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران خطاب به دادستان کل بلاروس در خصوص انتقال زندانیان ایرانی تحویل طرف بلاروسی شد.

معاون دادستان کل بلاروس در این دیدار با تاکید بر روابط دوستانه بین ۲ کشور، آمادگی طرف بلاروسی را برای فراهم کردن شرایط انتقال زندانیان ایرانی و همکاری در جهت انجام روند قضایی مربوطه اعلام کرد.

لازم به ذکر است ۲ شهروند ایرانی در زندان‌های بلاروس در حال سپری کردن دوره محکومیت خود هستند.

وضعیت سلامتی این زندانیان و تسریع در انتقال آن‌ها به ایران در گفت‌و‌گوی تلفنی سفیر ایران با دادستان کل بلاروس در اواخر فروردین نیز مورد پیگیری قرار گرفته بود. سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، در گفت‌وگوی تلفنی با الکساندر کانیوک دادستان کل این کشور، از وی خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال در خطر قرار گرفتن سلامتی زندانیان ایرانی، تدابیر لازم برای انتقال آن‌ها به ایران فراهم شود.

دادستان کل بلاروس ضمن ابراز اطمینان از وضعیت سلامتی زندانیان ایرانی، اظهار کرد: دستورات لازم را جهت انجام روند قضایی مربوط و انتقال زندانیان ایرانی صادر خواهد کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب