شما اینجا هستید

اسلایدر » رشد ۵۰ درصدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ پرداخت ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک‌ها در سال جاری

به گزارش سرای امید، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همراه با معاونان خود به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد حاضر شده و به گزارش عملکرد اقتصاد در سال جاری پرداخت.

دژپسند گفت: آخرین آمار از جذب سرمایه خارجی در کشور به ۴٫۵ میلیارد دلار می‌رسد که این رقم نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بانک‌ها علی‌رغم تمایل خود متولی املاک تملیکی شده‌اند، گفت: این تملک‌ها باعث منجمد شدن سرمایه و مانع انجام کارهای تخصصی بانکی شده است، اما در عین حال بانک‌ها سال گذشته ۷۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: ۵۲ درصد از تسهیلات بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی اختصاص پیدا کرده است. همچنین اولویت با سرمایه‌گذاری‌هایی است که با میزان کمی تسهیلات به اشتغال‌زایی بالایی می‌رسند.

دژپسند همچنین با بیان اینکه برنامه واگذاری دارایی‌های بانک‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار قرار دادیم، افزود: همچنین بحث مولدسازی دارایی‌های بانکی در دستورکار قرار داده است و امروز با امضای تفاهمنامه‌ای ۸ هزار میلیارد تومان در گام اول برای مولدسازی دارایی‌های بانکی امضا شد و قرار شد با رونق ساخت و ساز سایر زنجیره‌های اقتصادی نیز به حرکت درآید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب