شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » رتبه سوم ایران در رده‌بندی‌های بین‌المللی پروژه‌های تحقیقاتی کرونا

به گزارش سرای امید، دکتر رضا ملک‌زاده در نشست معاون اول رییس جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مورد کرونا، محصولات علمی بسیار خوبی در آینده‌ای نزدیک در عرصه بین‌المللی، عرضه خواهیم کرد و در رده‌بندی‌های بین‌المللی، با تصویب ۱۲۰۰ طرح تحقیقاتی تا کنون در جایگاه سوم قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از تحقیقاتی که در حال حاضر در کشور با موضوع کرونا انجام می‌شود، طرح‌های مداخله‌ای است و ۳۵ طرح در حال یافتن درمان موثر برای درمان کووید ۱۹ هستند و امیدواریم که در آینده خبرهای خوبی از این طرح‌ها داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت یادآور شد: در بخش فناوری توانستیم در حوزه مالی و علمی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین وزارت بهداشت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در این زمینه، حمایت کنیم. ایران از اولین کشورهایی بود که توانست کیت سرولوژی کووید ۱۹ را تولید کند و می‌توانیم به سایر کشورها نیز صادر کنیم.

بر اساس اعلام وبدا، دکتر ملک زاده خاطرنشان کرد: کرونا بخش عظیمی از نیرو، انرژی، بودجه و امکانات حوزه سلامت را به خودش اختصاص داد و بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به پذیرش بیماران کووید۱۹ اقدام کردند و برخی از بیماران غیرکرونایی در این مدت مراجعه نکردند و مراکز درمانی با مشکلات زیادی از نظر اقتصادی روبرو شدند و نیاز است که دولت از بخش سلامت به طور ویژه حمایت کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب