شما اینجا هستید

اسلایدر » ربیعی: وارد فاز مهار کرونا شده ایم

به گزارش سرای امید، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: میانگین بهبودی مبتلایان به کرونا رو به رشد بوده است و میزان انتقال از یک نفر به سه نفر در اسفند سال گذشته اکنون به یک نفر رسیده است.

وی افزود: ما از مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا عبور کرده‌ایم اکنون وارد فاز مهار بیماری شده‌ایم و نیازمند مشارکت و همکاری مردم هستیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما در عین حال باید اقتصاد کشور را سرپا نگه داریم و دولت در این زمینه نیز اقدامات ارزشمندی را داشته است و تجربه نشان داده ما می‌توانیم با وجود کرونا می‌توانیم اقتصاد کشور را نیز حرکت دهیم.

ربیعی اظهار داشت: هیچ دولتی مثل این دولت زیر ذره‌بین رسانه ها قرار نداشته است و ما به این افتخار می‌کنیم و بنای دولت این است که تا پایان بر شفافیت خود بیافزاید و شرایط بر نظارت بر تصمیم‌گیری خودمان را روزافزون خواهیم کرد.

وی درباره تهدیدهای آمریکا علیه نفتکش ایرانی گفت: هیچ کشوری ملزم به رعایت تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورها نیست و ما هم موظف به انجام تعهدات خود به ونزوئلا هستیم و این درخواست کشور ونزوئلا بوده است. از راهزنی دریایی آمریکا که مسبوق به سابقه است باید اطمینان داشته باشیم و جامعه بین المللی نسبت به این بدعت واکنش مناسبی باید نشان دهد. این دست‌اندازی جدید رژیم آمریکاست و به وقاهت بی‌مانندی رسیده است. وزیر امور خارجه هشدار داده و در دولت این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم آمریکا دچار این خطا نشود اما ما همه احتمالات را در نظر می‌گیریم و خیلی زود است که واکنش ایران را بگوییم اما درصورت ارتکاب چنین اشتباهی ما همه گزینه‌ها را برای خود محفوظ می‌دانیم. ما با ونزوئلا خرید و فروش داریم و این ارتباطی به سایر کشورها ندارد.

سخنگوی دولت در ادامه درباره نامه دبیر هیئت دولت به دستگاه‌های اجرایی برای جذب نمایندگان مجلس دهم گفت: در این موضوع قلب واقعیت صورت گرفته و هدف چیز دیگری بوده است. من این تجربه را داشته و شاهد این ماجرا بودم که افرادی به دستگاه و جاهای مختلف زنگ می‌زدند و آدم معرفی می‌کردند این سنت غلطی بوده است. چند روز پیش در یکی از جلسات دولت مسائلی مطرح شده که حداقل درباره یک وزارت صنعتی گزارش زیاد بود که فشار برای جذب زیاد است.

ربیعی ادامه داد: لذا تصمیم از این قرار بود برای اینکه از فشار به دستگاه‌ها جلوگیری شود دولت مذاکره هر وزارتخانه برای جذب این موضوع را ممنوع اعلام کرد. برای همین منظور و برای اینکه دست و بال دستگاه اجرایی برای «نه گفتن» باز شود دولت تصمیم گرفت این موضوع را به کارگروهی در دفتر رئیس جمهور واگذار کند و نمی‌دانم این مصوبه محرمانه چطور بیرون رفته است. دستگاه‌ها حق بکارگیری نمایندگان را ندارند اما تعدادی نمایندگان مجلس یازدهم که اکنون کارمند دولت هستند باید برای بازگشت به محل کارشان غربالگری شوند و این راهم در نظر بگیرید. بکارگیری نیرو در پست‌های دولتی فرایند خاص خود را دارد لذا ما این کمیته را گذاشتیم علاوه بر کارمندانی که برمی‌گردند مروری شود و  نباید فشاری بر دستگاه‌ها نیز بر جذب نیرو باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب