شما اینجا هستید

اسلایدر » ایران آماده برقراری سیستم تهاتر کالا با قزاقستان است

به گزارش سرای امید، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و آقای “قاسم توقایف” رئیس جمهور قزاقستان در تماس تلفنی روابط دو کشور را به عنوان دو دوست، همسایه و برادر، رو به توسعه دانستند و با بیان اینکه تهران و آستانه همیشه در روز‌های سخت در کنار هم بوده اند، تاکید کردند که برای گسترش و تعمیق این روابط در حوزه‌های مورد علاقه، همه تلاش خود را بکار خواهند گرفت.

روسای جمهور ایران و قزاقستان با بیان اینکه بیماری کرونا مشکلات فراوانی را برای جهان ایجاد کرده است، تبادل تجربیات کشور‌ها در مبارزه با بیماری کرونا را حائز اهمیت دانستند و اظهار داشتند که وزارتخانه‌های بهداشت ایران و قزاقستان در عرصه مبارزه با بیماری کرونا و بویژه امکانات صادراتی ایران در خصوص اقلامی مانند ونتیلاتور، ماسک ان ۹۵ و کیت تست سرولوژی همکاری بیشتری خواهند داشت.

روسای جمهور ایران و قزاقستان با اشاره به تداوم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و اثراتی که این تحریم‌ها بر زندگی مردم بر جای گذاشته است، بر ضرورت رفع این تحریم‌ها بویژه در شرایط کنونی تاکید کردند.

روحانی و توقایف همچنین با ابراز خرسندی از همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های ریلی و جاده‌ای، گفتند که آماده‌اند از مسیر دریای خزر هم تبادلات تجاری خود را افزایش دهند و وزرای راه دو کشور مسئول پیگیری این موضوع هستند.

رئیس جمهور ایران در این گفت‌وگو با بیان اینکه رفع موانع ترانزیتی ریلی و جاده‌ای و همکاری‌های بانکی و نهایی شدن موافقتنامه تسهیل صدور ویزا و روادید تجاری بین دو کشور حائز اهمیت است، گفت: سیستم تهاتر کالا می‌تواند روند تجاری دو کشور را تقویت نماید و ایران آماده است این سازوکار بین دو کشور برقرار شود.

روحانی بیان کرد: روابط اقتصادی دو کشور در چارچوب روابط دوجانبه و اتحادیه اوراسیا بسیار خوب بوده و امیدوارم با عبور از کرونا و در شرایط فعلی نیز با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی روابط دو کشور را به خوبی توسعه دهیم.

روسای جمهور ایران و قزاقستان همچنین با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، برای مردم دو کشور آرزوی صلح، آرامش و رفاه کردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب