شما اینجا هستید

اسلایدر » اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان وام برای حمایت از افراد آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش سرای امید،سید پرویز فتاح در برنامه زنده تلفنی شبکه خبر در ارتباط با اقدامات و حمایت‌های انجام شده از سوی بنیاد مستضعفان از افراد نیازمند در شرایط کرونایی اظهار کرد: اقدامات این بنیاد از اسفند سال گذشته آغاز شد و در ادامه و با هماهنگی شهردار تهران و همچنین معاونین وی، کارت‌های هدیه‌ای یک میلیون تومانی به کارگران پسماند، بهشت زهرا(س) و همچنین دستفروشان در سطح شهر تهران اهدا شد.

وی تصریح کرد: همچنین اقدامات حمایتی و درمانی نیز با همکاری دو نهاد حمایتی( کمیته امداد و سازمان بهزیستی) در سطح کشور برای مددجویان این نهاد صورت گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.

فتاح با اشاره به اینکه در مراحل بعدی نیز هدایایی به کوله‌بران در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه اهدا شده است، تصریح کرد: شناسایی این افراد توسط استانداری‌ها مربوط انجام شده است و بنیاد نیز مبالغ در نظر گرفته شده برای این افراد را واریز کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: همچنین در رابطه با ملوانانی که در این ایام مشکلاتی را در مورد فعالیت‌های خود داشته‌اند نیز تمهیداتی در نظر گرفته شد و با هماهنگی استاندار هرمزگان، ۳ هزار ۱۵۰ نفر از این افراد شناسایی و هدیه در در نظر گرفته شده در اختیار آنها قرار گرفته است و در واقع مسئولیت شناسایی این افراد به استانداران سپرده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین مشابه این اقدام برای استان بوشهر در حال انجام است و به زودی نیز برای ۲ هزار ۱۵۰ نفر از ساکنین جزایر هرمز، لارک و هنگام نیز تسهیلاتی پرداخت خواهد شد.

فتاح همچنین از پرداخت کمک معیشت به مددجویان ساکن در جزیره قشم با هماهنگی استانداری و همچنین کمیته امداد این منطقه خبر داد و گفت: اقدامات بنیاد در راستای حمایت از خانواده‌ها در شرایط کرونایی همچنان ادامه دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: این مجموعه در چندین نوبت از کارگران، دستفروشان و… در سطح شهر تهران حمایت کرده است و در واقع فرایند شناسایی این افراد توسط شهرداری تهران انجام می‌شود و مجموعه بنیاد هدایا را در اختیار این مجموعه قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: همچنین وام قرض الحسنه‌ای به رقم ۳۰۰ میلیارد تومان برای اقشار آسیب پذیر از شرایط کرونایی با همراهی بانک سینا و صندوق ولایت امداد در نظر گرفته شده است که از این رقم ۲۰۰ میلیارد سهم بانک سینا و ۱۰۰ میلیارد تومان سهم صندوق ولایت امداد است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب