شما اینجا هستید

اسلایدر » آزادی ۲ هزار و ۵۷۴ محکوم غیرعمد مالی با کمک بنیاد مستضعفان

به گزارش سرای امید، با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و مهدی حاجی‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها ۲ هزار و ۵۷۴ نفر محکومان غیرعمدی آزاد شدند.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم که در مجموعه زندان بزرگ تهران برگزار شد، اظهار داشت: توفیق شد تا برحسب وظیفه از یکی از ندامتگاه‌های بزرگ کشور بازدید کنیم.

وی ادامه داد: هفته گذشته با توافقی که با سازمان زندان‌ها امضا کردیم قرار شد در این شرایط کرونایی و رکود اقتصادی، بخشی از زندانیان کمک کنیم، بر این اساس بنیاد مستضعفان براساس مسئولیتی که نسبت به همه مستضعفان و اقشار دارد، و برخی از افراد که براساس محدودیت‌هایی در زندان هستند، حمایت می‌کنیم که در مرحله اول که در فروردین و اردیبهشت اتفاق افتاد، ما ۲۰ میلیارد تومان کارت هدیه به زندانیان مرخصی رفته دادیم و در مرحله بعد توافق کردیم ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به زندانیانی که از زندان می‌روند داده شود.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد:‌در سومین مرحله کمک ما به ۲ هزار و ۵۷۴ نفر که در سطح زندان‌های کشور محکومیت مالی داشته و میزان این محکومیت مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان است کمک می‌کنیم و در این خصوص ۵۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم که از امروز آزادی این  افراد آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: ما می‌توانیم بعد از این مرحله نیز به بخش دیگری از محکومان غیرمالی نیز کمک‌هایی داشته باشیم، ضمن اینکه متوسط جرائم مالی هریک از این محرومان کمتر از ۲۰ میلیون تومان است به شکلی که فردی داریم که با ۱۱ میلیون تومان بدهی زندان بوده که اکنون آزاد می‌شود و اینها واقعاً افراد مستضعف و ناتوانی هستند و اهل خلاف خاصی نبودند.

وی اضافه کرد: حتما قوه قضائیه، دولت و حتی مجلس می‌توانند در این خصوص کمک کنند تا زمینه آزادی این افراد فراهم شود. ۹۰ درصد این افراد که آزاد می‌شوند متأهل هستند. با توجه به اینکه هزینه ماهانه یک زندانی در ایران حداقل یک میلیون تومان است، درحالی که کمیته امداد و بهزیستی برای خانواده پنج نفری این کمک را می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان متذکر شد: بالاترین سنی که امروز به عنوان محکومان مالی غیرعمد آزاد می‌شوند ۸۸ سال و کمترین آنها جوان ۱۹ ساله است ضمن اینکه ۴۳ نفر از خانم‌ها آزاد می‌شوند و بقیه افراد آزاد شده از آقایان بوده و ۹۰ درصد این افراد متأهل هستند.

وی افزود: فردا با رئیس قوه قضائیه دیدار دارم و حتما مسائلی که زندانیان و مسئولان امروز منتقل کردند به ایشان و مجلس منتقل می‌کنم، البته کارهای خوبی در بخش اشتغال صورت گرفته است.

فتاح با بیان اینکه ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به کرونا در زندان‌ها خوب رعایت می‌شود، گفت: باید جمعیت زندانیان کم شود، یعنی باید این افراد یا به مرخصی رفته و یا زمینه‌ای برای آنها فراهم شود و ما آمادگی داریم تا در خصوص تهیه لوازم بهداشتی مربوط به کرونا برای زندانیان اقدام کرده و آن را تأمین کنیم.

وی یادآور شد: آمادگی داریم که اگر وام ضروری برای زندانیان لازم است آن را بپردازیم، مانند وام‌های خرد ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی و می‌توانیم زمینه اشتغال آنها را در زندان بیشتر فراهم کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: اطمینان می‌دهم بنیاد مستضعفان در کنار قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها خواهد بود. البته این برای زندانیان محروم و مستضعف است، یعنی در کمک به آزادی و یا ایجاد شغل آنها در زندان اقدام کرده و کمک می‌کنیم که هم می‌توانیم این کمک را مستقیم به سازمان زندان‌ها داشته باشیم یا کمک‌های خود را می‌توانیم به کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارائه دهیم تا آنها خانواده این زندانیان را مورد حمایت و کمک قرار دهند.

فتاح با تشکر از قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان گفت: زندان جای محکومین چند هزار میلیاردی است و نباید زندان به زندان هتل تبدیل شود،‌ضمن اینکه مجلس و قوه قضائیه نیز می‌توانند قوانین را اصلاح کنند تا زیاد منجر به زندان نشود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب