شما اینجا هستید

شهر خوب » اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ با قدمت ۶ سال، پیشرو در پژوهش و نوآوری در عرصه نگهداشت
گروه : شهر خوب

به گزارش سرای امید، زینب کیخسروی کارشناس بخش آزمایشگاه گیاهپزشکی و تحقیقات اداره فضای سبز “با شعار همه مشکلات در کالبد پژوهش، رفع میشود” گفت: پژوهش کالبدی از علم روز در نگهداشت فضای سبز است که نقش بسزایی در رفع چالش های نگهداشت دارد. شعارهفته پژوهش  را برای فضای سبز می تواند اینگونه تعریف کرد: اساس رویکرد علمی در نگهداشت فضای سبز شامل : ۱٫ پایش و ردیابی کلیدی چالش ها  ۲٫ رفع چالش با بنیان های علمی ۳٫ تامل در پژوهش، آزمون و خطاها   ۴٫مدیریت زمان و پیش آگاهی

وی در ادامه افزود : مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز مجهز به آزمایشگاه گیاهپزشکی با اهداف نگهداشت اصولی پوشش گیاهی در  فضای سبز و در راستای خدمت رسانی به جامعه شهری می باشد. این آزمایشگاه رتبه اول را در حوزه پژوهش و طرح های نوآورانه در ۲۲ مناطق تهران دارد و مقالات زیادی را  به همراه ۲ عنوان طرح نوآورانه برای اولین بار در کشور و جهان بنام شهرداری منطقه ۱۷ به ثبت رسانده است.

همچنین وی با معرفی این مرکز گفت: آزمایشگاه گیاهپزشکی این منطقه بعنوان پایگاه علمی و الگوی بارز عرصه تحقیقات تا مرحله اجرا در سطح فضای سبز را در طی این ۶ سال در این منطقه به ارمغان آورده است. این آزمایشگاه تاکنون با افتخار، حوزه پژوهش را زیر نظر موسسات تحقیقاتی کشور و شرکت های دانش بنیان با تعامل و تبادلات علمی خوبی را به ثمر رسانده و ماحصل تمام طرح های پژوهشی بصورت مقالات ISC، کنفرانس های بین المللی و ژُرنال های خارجی و مقالات برتر کشوری بنام اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ تهران به ثبت رسانده است. همچنین نزدیک به ۱۰ بوستان و بیش از ۲۰ عنوان طرح پژوهشی در این منطقه در راستای درمان امراض گیاهی فضای سبز در حال مطالعه و اجرا است.

زینب کیخسروی در خصوص معیارهای پژوهش در سطح فضای سبز گفت: شناسایی و پایش امراض گیاهی در فضای سبز و ابلاغ دستورالعمل های نوین بر پایه علم روز میتواند یکی از کارسازترین موارد رفع چالش های نگهداشت اصولی باشد و این امر جز مطالعه و آزمایشات متعدد میسر نخواهد شد. اگر بدانیم با دقت، علاقه، پویش  اجرایی و تدبیر در مسئولیت های محوله می توان خیلی از مشکلات را رفع کرد و با ابتکار و بینش عمیق درمسائل، پژوهش و نوآوری را در سیستم اداری سوق داد و ماحصل آن حتما پیامدهای خوب و افتخار آفرین را به ارمغان جامعه شهری خواهد آورد.

گردآوری:یعقوبعلی حاصلی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب