شما اینجا هستید

خبر خوب اقتصادی » ۱۳ قرارداد نفتی با ۱۴ شرکت ایرانی امضا شد

به گزارش سرای امید،سیزده قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، بین دو شرکت نفت فلات قاره ایران و ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با ۱۴ شرکت ایرانی امضا شد. ارزش مجموع این قراردادها بیش از یک میلیارد و ۵۲۷ میلیون یورو اعلام شده است و با اجرای این قراردادها، حدود ۱۸۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده می‌شود.

این ۱۳ قرارداد که حوزه اجرایی آن در پنج استان خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هرمزگان خواهد بود، مشتمل بر ۱۱ قرارداد به کارفرمایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دو قرارداد به کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره ایران است و همه پیمانکاران طرف قرارداد مطابق روال جاری بسته‌های قراردادی طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، شرکت‌های ایرانی هستند.

بر این اساس، قراردادهای پروژه زیلایی و پروژه چلینگر و گرنگان، هر دو با شرکت گلوبال پتروتک کیش، پروژه رامین با شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، پروژه منصورآباد با شرکت توسعه پتروایران، پروژه سیاه‌مکان با شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، پروژه مارون ۲ و ۵ و پروژه مارون ۶ با شرکت تنکو، پروژه مارون ۱ و ۴ با شرکت حفاری شمال (هلدینگ انرژی گستر سینا)، پروژه مارون ۳ با شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، پروژه بالارود با (مشارکت) ملی حفاری ایران و مهندسی و ساختمانی جهانپارس و پروژه اهواز ۱ و ۴ با (مشارکت) صنایع نفت و انرژی قشم و مارون‌کاران به امضا رسید. قرارداد پروژه رسالت شرکت نفت فلات قاره ایران نیز با (مشارکت) مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران و راهبردهای هوشمند و پروژه فروزان نیز با (مشارکت) پتروپارس و مبین‌سازه‌گستر امضا شد.

پیش از این در مهرماه سال ۹۷، نخستین قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت برای پروژه سیری (میدان‌های سیوند و اسفند) شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شد و چندی بعد در بهمن‌ماه همان سال، ۹ قرارداد دیگر این طرح مشتمل بر ۶ بسته کاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (پروژه‌های کبود، گچساران خامی، لالی آسماری، نرگسی، منصوری آسماری و رامشیر) و سه بسته کاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران (پروژه‌های دانان، سعادت‌آباد و نفت‌شهر) با شرکت‌های ایرانی امضا شده بود.

با در نظر گرفتن ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت که امروز (۲۷ مردادماه) امضا شد و با احتساب ۱۰ قرارداد مرحله نخست این طرح که سال ۹۷ به امضا رسید، تاکنون در مجموع، تکلیف ۲۳ قرارداد یعنی بیش از دوسوم بسته‌های کاری این طرح مشخص شده است. مجموع ارزش این ۲۳ قرارداد بیش از ۲٫۲ میلیارد یورو است و در مسیر اجرای این پروژه‌ها، برای حفاری ۱۶۵ حلقه چاه جدید، تعمیر ۷۱ حلقه چاه، تعمیر، توسعه یا احداث واحدهای سطح‌الارضی مربوطه و نگهداشت و افزایش ۲۸۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت برنامه‌ریزی شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب