شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » گذشت از قصاص یک سرباز پای چوبه دار

به گزارش سرای امید، رضا صمیمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان غربی گفت: خرداد ماه سال ۹۵ بود که در جریان یک مشاجره لفظی، سربازی، هم خدمتی خود را به قتل رساند و نهایتاً در اردیبهشت ماه سال ۹۶ با حکم شعبه اول دادگاه نظامی یک استان آذربایجان غربی به جرم قتل عمد به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی، رأی دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور تأیید و با استیذان از رئیس قوه قضائیه، اجرای حکم قصاص در دستور کار قرار گرفت و درخواست‌های مکرر خانواده محکوم برای گذشت اولیای‌دم نیز نتیجه نداد اما ظهور آثار و علائم ندامت و پشیمانی شدید در قاتل، همچنین وقوع قتل بدون برنامه و انگیزه قبلی، مقامات سازمان قضایی نیگروهای مسلح استان را بر آن داشت تمام تلاش و همت خود را برای گذشت خانواده مقتول به‌کار گیرند.

این مقام قضایی توضیح داد: پس از تلاش‌‌های بسیار، نهایتاً اولیای‌دم رضایت خود را به پرداخت دو میلیارد تومان مشروط کردند که با توجه به فقر مالی خانواده ضارب، در طول نزدیک به دو سال و نیم گذشته، امکان عملی شدن خواسته آنها فراهم نشد و خواستار اجرای قصاص شدند. با این اوصاف، اجرای احکام دادسرای نظامی آذربایجان غربی اقداماتی را برای تأمین مبلغ دیه آغاز و با همکاری ستاد دیه استان و نهادهای ذی‌ربط در نیگروهای مسلح و همچنین جلب همکاری خیّرین، جمعاً مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان فراهم شد.

رئیس سازمان قضایی نیگروهای مسلح استان آذربایجان غربی گفت: در روز اجرای حکم قصاص، در حالی که همه مقدمات فراهم بود، با وساطت ۵۰ نفر از خیّرین اردبیلی، مسئولان سازمان قضایی نیگروهای مسلح، اداره کل زندان استان، معاونت حقوقی یگان ذی‌ربط و ستاد دیه استان، اولیای‌دم در اقدامی انسانی، رضایت خود را اعلام کردند و متهم پس از طی تشریفات قانونی از زندان شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب