شما اینجا هستید

خبر خوب هنری » کمک ۱٫۵ میلیون تومانی به هنرمندان خانواده شهدا و ایثارگران

به گزارش سرای امید، پویا محمودیان معاون وزیر میراث فرهنگی در مراسم تجلیل از هنرمندان و صنعتگران شهرهای جهانی صنایع دستی در کشور، اظهار داشت: بسته‌های حمایتی در قالب ابعاد مختلف برای هنرمندان حوزه صنایع دستی درنظر گرفته شده که برخی از این بسته‌ها اجرا شده است.

وی افزود: تعویق در پرداخت قبوض گاز و برق مصرفی کارگاه‌های صنایع دستی، استفاده از تسهیلات ۱۲ درصدی و پرداخت اجاره بهای کارگاه‌ها در دوران کرونا، از جمله این بسته‌های حمایتی بوده است.

وی افزود: ۳۱ استان کشور دارای شهرهای مختلفی است که هریک ظرفیت‌های مهمی در زمینه صنایع دستی دارند.

معاون وزیر میراث فرهنگی ادامه داد:‌ در حال حاضر هر چند اقدامات مؤثری در حوزه صنایع دستی انجام گرفته، ولی در بحث تجاری‌سازی و بازاریابی باید گام‌های بیشتری برداریم و ما به این سمت پیش رفته‌ایم.

محمودیان از ارائه کمک یک‌ونیم میلیون تومانی به هنرمندان خانواده شهدا خبر داد و گفت: این هنرمندان از طرف نمایندگان ۳۱ استان به ما معرفی و از طریق بنیاد اقتصادی کوثر به همه هنرمندانی که جزو خانواده شهدا و ایثارگران هستند این کمک جهت کاهش سختی‌های ناشی از کرونا واریز می‌شود.

وی گفت: تلاش کرده‌ایم جهت کمک به هنرمندان صنایع دستی، ‌از ظرفیت‌های بنیاد برکت و بنیاد اقتصادی کوثر بهره‌مند شویم.

در ادامه این برنامه، مهدی زارعی شهردار لالجین نیز با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به تجارت جهانی صنایع دست، آموزش و بازاریابی در این زمینه گفت: لالجین شهر سفال است و ۱۰۰۰ کارگاه صنایع دستی دارد.

وی افزود: هیچ فردی در شهر لالجین بیکار نیست و همه به صورت انفرادی و کارگاهی در حوزه صنایع دستی مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تسهیلات بیشتری برای بیمه هنرمندان صنایع دستی فراهم شود، پتانسیل‌های بهتری در زمینه صنایع دستی ایجاد خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب