شما اینجا هستید

شهر خوب » وقتی شورای شهر، محلی برای بقای عمر سیاسی_اقتصادی برخی افراد می‌شود!

به گزارش سرای امید، امیر عباس اسدزاده: به عنوان یک خبرنگار، تا دیروز گمان می کردم شورای شهر تهران محلی برای حضور کارشناسان و نخبگان حوزه شهری است که با رصد دقیق مشکلات شهر به عنوان نمایندگان شهروندان (کسانی که با رای مردم انتخاب می شوند)، پیگیری و نظارت بر عملکرد شهرداری، نقشی اساسی و تاثیرگذار را در امور مربوط به شهر و شهروندان ایفا می کند اما آیا براستی همه نامزدهای انتخاباتی به این وظایف واقف هستند یا بسیاری از آنها برای حضور در شورای شهر تهران اهداف دیگری را دنبال می‌کنند؟

شوراها به طوری کلی دو وظیفه اصلی نظارت بر مدیریت شهری و قانون گذاری را دارند. با توجه به اینکه در زمینه قانون گذاری محلی بیش از ۹۰ درصد قوانین در حیطه شهرداری بوده، به همین دلیل برخی از مردم به اشتباه، شورای شهر را شورای شهرداری می دانند. درصورتی که شورای شهر ماهیتی کاملا مستقل از شهرداری دارد اگرچه باید قبول کنیم طی دوره های اخیر انتقادات زیادی صورت گرفته که چرا شورای شهر تهران تبدیل به شورای شهرداری تهران شده است! انتقاداتی که اگر واقع بینانه آن‌ها را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که کاملا هم درست بوده است.

اینکه چه اتفاقی می‌افتد بسیاری از مردم براساس استدلال های خود به این نتیجه می رسند که برخی از اعضای شورای شهر به جای رسیدگی به مسائل مربوط به شهر و شهروندان، رسالت خطیر و قانونی خود را فراموش می کنند و بیشتر به منافع خودشان و احزاب شان توجه می‌کنند، جای بررسی دقیق دارد.متاسفانه افرادی که سال ها در شورای شهر، امتحان خود را پس داده اند و ثابت کرده اند که به چیزی جز منافع خودشان فکر نمی کنند برای بازگشت دوباره به این شورا دست به هر کاری می زنند و تمامی راه های قانونی و غیرقانونی را برای بقای عمر سیاسی یا اقتصادی خود طی می کنند.

واقعاً این صندلی شورای شهر چه دارد که بعضی ها برای رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نمی کنند؟برای موفق شدن به برخی ها وعده های مالی در حوزه شهری می دهند و به برخی ها هم وعده پست و مقام و در این راه از شهرداری تهران هم مایه می گذارند. متاسفانه باید قبول کنیم در شهرداری تهران هم مدیرانی حضور دارند که کاملاً با آن عده از اعضای شورای شهر همسو هستند و سیاست های فردی آنها را پیاده می کنند.

 

در بین اسامی نامزدهای انتخاباتی شورای شهر تهران به اسامی بر می خوریم که از هیچ وجاهت مردمی برای رسیدن به این جایگاه برخوردار نیستند اما با باندبازی و قرار دادن نام خود به هر طریقی در لیست های مختلف! کنار افراد دارای وجاهت قرار می گیرند و با فریب کاری برای خودشان رای جمع می‌کنند.

لازم است مردم تهران با دقت حضور این افراد امتحان پس داده را در بین گروه ها و لیست ها رصد کنند و فارغ از اینکه طرفدار اصولگرایان یا اصلاح طلیان هستند به افرادی رای دهند که به صورت تخصصی توان اداره شهر را داشته باشند ولو اینکه ترکیب آینده شورای شهر تهران متشکل از اصولگراها، اصلاح طلب ها و نامزدهای مستقل باشد.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب