شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » همه آنچه باید از بوستان ترنج زندگی بدانید/زیبایی، آرامش و امنیت در باغ ایرانی ترنج زندگی

به گزارش سرای امید، در راستای پاسخ به نیاز و خواسته های شهروندان ساکن در محله زرکش احداث بوستان ترنج زندگی واقع در محله زرکش دماوند نرسیده به بخت آزاد از اقدامات مدیریت شهری منطقه ۸ در این خصوص است . بوستان ترنج زندگی در محله زرکش با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و با همت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز منطقه ۸ به بهره‌برداری رسید.
افزایش سرانه فضای سبز به عنوان بستر تعاملات اجتماعی و محل تفریح و فراغت و همچنین ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی شهروندان از مهمترین اهداف فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست در پروژه ترنج زندگی بود.
وجود گونه های گیاهی مختلف از جمله ۱۶۵۳ متر مربع درختچه کاری ، ۳۵۶ متر مربع رزکاری ، ۵۹۱ متر مربع گل های دایمی ، کاشت مرجان ، زیتون تلخ ، سرو سبز خزنده ، یاس هلندی پایه دار ، نسترن ، پاپیتال و … جلوه زیبایی به طبیعت این بوستان داده است.
زیباسازی المان های شهری و ایجاد زیبایی بصری تاثیر بسزایی در نشاط و شادابی شهروندان را خواهد داشت ، نقاشی دیواری هنرمندان زیباسازی با نمادهای سنتی بر روی دیواره های بوستان رنگ و بوی نشاط و زندگی را در ترنج زندگی طنین انداز کرده است.
ایجاد محیط امن و داشتن لحظات تفریح و استراحت برای شهروندان در این بوستان مهمترین دغدغه ما است به همین منظور مهیا کردن امکانات رفاهی همانند نصب پایه چراغهای ۴ متری با ۱۷۷ شعله روشنایی ، ایجاد ۱۲۰ متر آبنما ، ۶ چشمه سرویس بهداشتی ، نصب ۷۲ متر مربع آلاچیق و ۲۶ عدد مبلمان شهری ، نصب آبخوری و همچنین ۱۷۷ متر مربع زمین بازی کودکان با وسایل بازی از اقدامات انجام شده اداره فضای سبز منطقه ۸ در این بوستان بود.

 

 

گردآوری:یعقوبعلی حاصلی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب