شما اینجا هستید

اسلایدر » نمکی: واکسن ایرانی کرونا تا پایان بهار آینده تقدیم ملت ایران می‌شود

به گزارش سرای امید، سعید نمکی در حاشیه یادواره شهدای مدافع سلامت استان کرمان در جمع خبرنگاران با تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: امروز جلساتی در ستاد استانی مدیریت کرونا در استان کرمان برگزار کردیم و توفیق داشتیم در مراسم سالگرد شهید سلیمانی شرکت کنیم و مواردی در هر دو نشست در خصوص موفقیت‌هایمان در طرح ملی مدیریت کرونا که مزین به نام سردار شهید قاسم سلیمانی است، مطرح کردم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با واکسن کرونا عنوان کرد: واکسن پدیده‌ای است که در دنیا علی‌رغم ابعاد علمی به شکل مختلف مورد بررسی، تحلیل و بعضی مواقع تردید هم هست، ما پلتفرم‌های مختلفی از واکسن در دنیا داریم و خوشبختانه ما هر پنج، شش پلتفرم معروف جها ن را در داخل کشور با تکیه بر توان علمی فرزندان همین سرزمین شروع کردیم.

وی افزود: یکی از آنها را که پلتفرم خاصی است به سمت آزمایش بالینی انسان بردیم و تا این لحظه هم همه آزمایش‌ها خوب بوده، ان شاءالله فازهای بعدی را برای افرادی که با پلتفرم‌های دیگری کار کردند دنبال می‌کنیم و در آینده بسیار نزدیک آزمایش بالینی روی انسان را در پلتفرم‌های دیگر در کشور خواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز کرد: برآورد خودم به عنوان کسی که از اولین روز پیگیر این قضیه بودم و هر روز رصد می‌کردم، تا پایان بهار آینده شاید هم زودتر واکسن ساخت داخل کشور را تقدیم ملت شریف ایران خواهیم کرد، اما تا قبل از آن هم به دلیل اینکه گروه‌های آسیب‌پذیر نیازمند تزریق واکسن هستند، از مسیرهای  مختلف و مطمئن و مواردی که می‌توانیم روی آن به عنوان موارد تأییدشده جهانی حساب کنیم، مذاکرات‌مان را انجام دادیم و قرار دادهایمان آماده است.

وی ادامه داد: یکی از این قراردادها که ۱۶ میلیون و۸۰۰ هزار دوز هست، مبالغ را پرداخت کردیم. پیگیری رئیس جمهور و هیأت دولت و توصیه‌های بزرگان این است که زودتر مطالبات مردم را در مورد واکسن پاسخگو باشیم و به محض اینکه وارد کشور شد با توجه به برنامه‌ای که برای اولویت تزریق تدوین کردیم و آماده است، به استحضار ملت ایران می‌رسانیم و گروه‌هایی که باید اولین گروه تزریق باشند، مثل پرسنل بهداشتی درمانی، جمعیت بالای ۶۵ سال، بیماران خاص و…تزریق انجام خواهد شد.

نمکی تأکید کرد: هرگز نباید فکر کنیم تزریق واکسن هم حتی اگر انجام شد به معنی کنارگذاشتن ماسک، کنارگذاشتن فاصله اجتماعی و عدم رعایت پروتکل‌ها است؛ حتما باید بدانیم هیچ واکسنی در هیچ جای دنیا ساخته نشده که حتی با دو یا سه دوز پشت سر هم در فواصل مشخص بتواند کنارگذاشتن ماسک، عدم فاصله گذاری و عدم پروتکل را برای آن توصیه کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب