شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » معاون وزیر بهداشت در سنندج: امکانات مناسب برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور فراهم است

به گزارش سرای امید، قاسم جان‌بابایی پیش‌‌از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا که با حضور استاندار و مسئولان استانی در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه این بیماری به‌دلیل انتقال و سرایت‌پذیری بالا همه استان‌های کشور را درگیر کرده است؛ اظهار داشت: امکانات و تجهیزات مناسب برای پیشگیری از شیوع این بیماری در کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا در روزهای آینده در استان پیش‌بینی شده است، گفت: عدم توجه مردم به قرنطینگی و ماندن در خانه مهم‌ترین دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تنها راه مقابله با ویروس کرونا را «خانه‌نشینی، قرنطینه خانگی و استفاده از ماسک» عنوان کرد و گفت: گرچه دانشگاه علوم پزشکی بهترین کادر درمانی و پزشکی را به بخش درمان این بیماری اختصاص داده اما باید این بحران را طوری مدیریت کرده که مردم کمتر آسیب ببینند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون استان‌های همجوار کردستان و کل منطقه غرب کشور به‌صورت یکنواخت درگیر این بیماری هستند، تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود در این روزها از حضور در مراسمات عروسی، عزا، اماکن پرتردد و تجمعات خودداری کرده و حتماً از ماسک استفاده کنند.

جان‌بابایی با بیان اینکه تجمعات احتمال ابتلا و انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: کرونا سبب مرگ و میرهای زیادی در دنیا شده و کنترل این بیماری بستگی به شیوه رفتار، عدم حضور مردم در اماکن عمومی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارد.

وی اظهار کرد: همه مردم در صورت داشتن علائم ویروس کرونا، به بیمارستان مراجعه کرده و از بستری شدن ترسی نداشته باشند اما از آنجا که کودکان و به‌ویژه سالمندان  یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر هستند، درخواست می‌شود از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه تداوم فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی منعی ندارد، خطاب به مدیران ارشد استانی و فرمانداران تاکید کرد: باید همچنان اماکن تفریحی و غیرضروری محل تجمع مردم تعطیل بماند و راه دسترسی مردم به ماسک مناسب و ارزان قیمت فراهم شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب