شما اینجا هستید

اسلایدر » ماجرای پاک‌بان امانت‌داری که بایگان شد

به گزارش سرای امید، چندی پیش بود که خبر پیدا شدن سه فقره چک به مبلغ ۶۶ میلیون تومان توسط پاک‌بانی در شهر درچه خبرساز شد و در میان پربازدیدترین خبرهای خبرگزاری‌های مختلف از جمله خبرگزاری فارس اصفهان قرار گرفت.

پیش از این نیز، این پاک‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دو روز پیش ساعت حدود  ۷ و ربع در خیابان امام‌خمینی مشغول پاک‌بانی بلوار بودم که تعدادی کاغذ در وسط آن نظرم را جلب کرد.

وی ادامه داد: جلوتر رفتم و مشاهده کردم که سه فقره چک بر روی چمن‌ها افتاده است که جمع مبلغ آن‌ها به ۶۶ میلیون  تومان می‌رسید؛ سریعاً با مسؤول منطقه تماس گرفته و چک‌ها را تحویل او دادم که وی هم از طریق مدیران شهری این امانت را به دست صاحبش رساند.

اکبری با اشاره این‌که ممکن است این اتفاق برای هرکسی حتی خود ما بیفتد، گفت: خودم  را جای کسی گذاشتم که چک‌هایش را گم‌کرده است و من راهی جز تحویل این امانت نداشتم چراکه اعتقاد داشتم و دارم که اگر صاحب آن چک‌ها حضور نداشت اما خدای متعال دائماً شاهد و ناظر بر عملکرد من و بندگان خود هست.

وی بابیان اینکه باوجود شرایط سخت اقتصادی فکر پس ندادن چک‌ها را نداشت، گفت: امکان نداشت لحظه‌ای فکر نگه‌داشتن چک‌ها به ذهنم خطور کند چراکه یاد گرفته‌ام که نان حلال به خانه ببرم و خانواده‌ام با نان حلال روزگار سپری کنند.

این پاک‌بان جوان که اصالتاً اهل فلاورجان است، درباره سختی‌ها و شیرینی‌های زندگی و شغلش گفت:  قبلاً نماکار ساختمان بوده‌ام و به خاطر کم شدن ساخت‌وساز دو سال است که به سمت کار پاک بانی آمده‌ام؛ ولی همیشه خدا را شکر می‌کنم و از کار خود که خدمت به مردم است راضی هستم.

پس‌ازاین داستان بود که شهرداری درچه اقدام به تقدیر از این پاک بان امانت‌دار کرد و امروز در دفتر شهردار درچه  طی مراسمی  با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از حسینعلی اکبری پاک‌بان پاک‌دست قدردانی به عمل آمد.

رضا واعظ‌مقدم در حاشیه این تجلیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به نمایندگی از مردم شهر شاهد نمونه کشور از جناب آقای اکبری تقدیر به عمل می‌آوریم؛ قشر پاک‌بان قشری بسیار پاک‌دست و همیشه خوش‌نام بوده است.

ارتقای شغلی، هدیه شهرداری به پاک‌بان

شهردار شهر درچه گفت: بعضی‌اوقات انسان مشاهده می‌کند که برخی افراد با سوءاستفاده از جایگاهی که دارند به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند، اما امروز شاهد هستیم که چگونه یک پاک‌بان می‌تواند الگویی برای امانت‌داری ما مسؤولان در قبال بیت‌المال باشد.

وی با اشاره به نقش خانواده در تربیت نسل جوان افزود:  باید از پدر و مادر این پاک‌بان عزیز قدردانی کرد که با تربیت چنین فرزندی در پاکی جامعه سهیم هستند؛ هرچند که پدر ایشان در بین ما نیستند و رحمت الهی را برای او خواستاریم، از مادر گرامی او تقدیر شایسته به عمل می‌آوریم.

واعظ‌مقدم در ادامه گفت: شهرداری درچه در قبال امانت‌داری حسینعلی اکبری با هماهنگی که با شرکت پیمان‌کار خدمات شهری انجام داده است و نیاز قسمت اداری شهرداری او را از قسمت پاک‌بانی در خدمات شهری با ارتقا شغلی به قسمت بایگانی در بخش اداری شهرداری شهر درچه منتقل و مشغول به کار کرده است.

 

زمینه ادامه تحصیل پاک‌بان فراهم می‌شود

وی در پایان با اشاره به علم‌آموزی در همه سطوح تصریح کرد: توصیه ما این است که آقای اکبری به  دانش آموختن و طی مدارج علمی نیز همت بگمارد که در آینده نزدیک شاهد مدیری امین در بین مدیران در سطوح بالادستی شهرداری باشیم و ما شرایط علم‌آموزی او را نیز فراهم می‌کنیم.

رسول ابراهیمی نیز در این جلسه اظهار داشت: یک کارگر  ساده کاری بسیار عالی انجام داده است؛ او با توجه به  مخارج زندگی خود پا بر روی نفس خود گذاشت و از این پول چشم‌پوشی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر درچه با اشاره به این که مژدگانی‌ای به پاک بان امانت‌دار از طرف صاحب پول پرداخت نشده است، افزود: برای ما روشن است که پاک دستی وامانت داری برای همه یک تکلیف است؛ اما وظیفه ما مسؤولان نیز تشویق کار خوب در جامعه است، این کار ارزشمند بسیار قابل‌تقدیر است.

ابراهیمی در پایان گفت: این مرد نمونه‌ای برای تمام مدیران و افراد جامعه است؛ اگر در کشور برخی اوقات شاهد بی‌نظمی مالی بعضی مدیران هستیم؛ اما در مقابل آن‌ها افرادی پاک دست و امین مانند حسینعلی اکبری را داریم که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و قشر پاک بان درستی عقیده خود را به نمایش می‌گذارند وامانت مردم را بی‌هیچ چشم‌داشتی بازمی‌گردانند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب